روشهای طراحی یک بروشور مؤثر

آخرین بروزرسانی: 17 مهر 1399
2329
0
بروشور
چرا خدمات نشرآنلاین

تنها مسئله ای که می بایست در زمان طراحی کتاب صفحه آرایی چیست و طراحی بروشور نگران آن بود، هزینه نیست. هر عبارتی که شما روی برگه های یک بروشور درج می نمایید می تواند روی احساسات مصرف کنندگان و مشتریان اثرگذار باشد. چنانچه این اثرات، منفی باشد، با کاهش فروش و از دست دادن مشتری مواجه می شوید. در ادامه با روشهای طراحی یک بروشور مؤثر آشنا خواهید شد.

اکنون سؤالی که در این خصوص مطرح می شود این است که برای داشتن یک طراحی زیبا در رابطه با بروشور چه اقداماتی می توان صورت داد؟ در این مقاله به چند روش مهم به منظور طراحی یک بروشور زیبا و مؤثر اشاره شده است. صفحه آرایی

مشتریان خود را بشناسید

پیش از آنکه بخواهید وقتی را برای برنامه ریزی در خصوص بروشور بگذرانید، اطمینان حاصل کنید از اینکه مشتریان خود را به خوبی شناخته اید. به چه دلیلی آنان قصد خرید محصولات شما را دارند؟ چه اقدام بزرگی می توان برای آنها انجام داد؟ با اهمیت ترین معضلی که خدمات یا محصول شما می تواند برای آنان رفع نماید چیست؟

در صورتی که جواب این سؤالات را به درستی نمی دانید، می بایست در پی یافتن پاسخ آنها باشید. بهتر است با مشتریان خود به بحث در رابطه با محصولات بپردازید و نظر آنان را جویا شوید. از نظریات و جواب های آنها برای بهبود وضعیت موجود بهره ببرید.

طراحی بروشور طبق AIDA 

در واقع عبارت AIDA، مخفف لغات توجه(Attention )، علاقه(Interest )، میل(Desire) و عمل(Action ) می باشد. برای اینکه طراحی زیبایی داشته باشید، بروشور شما می بایست توجه مشتریان را به سمت خود جلب نماید، اشتیاق آنان را برای خواندن افزایش دهد، علاقه آنها را برای تهیه محصول یا خدمات بیشتر کند و موجب گردد فعالیت یا عمل خاصی مانند تهیه محصول یا خدمات را در مصرف کننده ایجاد کند.

قرار ندادن تصویری از ساختمان کاری خود روی جلد بروشور

حتما شما هم در خصوص پیشرفت شرکت و ساختمان کاری خود بسیار مغرور هستید و قصد دارید مشتریانتان نیز در این خصوص آگاهی داشته باشند ولی مشتریان تمایلی به مشاهده بزرگی ساختمان کاری شما ندارند. فقط مسئله ای که برای آنان اهمیت دارد این است که خدمات یا محصول شما این توانایی را دارد که نیازهایشان را رفع نماید یا خیر.

به همین دلیل نبایست فضایی از بروشور را که می تواند برای متقاعد نمودن مشتری و یا افزایش فروش محصول جهت خرید استفاده شود هدر دهید. همواره در تلاش باشید از این فضا به بهترین صورت استفاده نمایید.

تلاش برای جذب بیشتر مشتری

مشتریان شما تمایلی برای تهیه محصولات شرکت شما ندارند غیر از مواردی که بدانند این خدمات یا محصولات قرار است نیازهای آنها را رفع نماید. در نتیجه در این خصوص به درستی فکر کنید. چند نفر قصد دارند گوشی های هوشمند را به دلیل استفاده کردن، خریداری کنند؟ آنان این گوشی ها را بیشتر برای افزایش و بهتر کردن ارتباطشان با دیگران تهیه می کنند و علاقه دارند احساسات، تصاویر و اطلاعات خود را به وسیله آن به اشتراک بگذراند.

به همین سبب نیز تولید کنندگان گوشی های هوشمند و عرضه کنندگان خدمات در تلاشند در گوشی های هوشمند خود امکان پیام رسانی، تصویر برداری، اشتراک گذاری و دیگر مسائل لازم را فراهم آورند تا مشتریان بیشتری جذب نمایند.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید