معرفی نرم افزار اکسل

آخرین بروزرسانی: 01 دی 1398
1751
0
اکسل
چرا خدمات نشرآنلاین

معرفی نرم افزار اکسل شامل صفحات گسترده‌ای است که اطلاعات آن به صورت عددی و حروفی تقسیم‌بندی، سازمان‌بندی و مرتب شده‌اند. از اکسل علاوه بر سازماندهی داده‌ها، برای نگهداری و پردازش داده‌ها و رسم چارت (نمودار) نیز استفاده می‌شود.
اکسل بیشتر برای کارهای آماری، مالی و حسابداری عمومی و افراد عادی و برای ایجاد کاربرگ، سند، فاکتور، رسم نمودار و محسابات مالی و آماری و ریاضی از اکسل استفاده می‌شود. در واقع اکسل ماشین حسابی است با قابلیت‌های بالا.
در معرفی نرم افزار اکسل و کاربرد آن برای خودکار کردن سیستم های مالی، کنترل موجودی انبارها، میزان سود و میانگین، کالاهای فروخته شده، درصد افزایش و کاهش سود وسایر نیازمندی های موسسات تولیدی و بازرگانی استفاده می شود.

کاربردهای نرم افزار اکسل

کاربرد نرم افزار اکسل با توجه به گستردگی ابزارهای گنجانده شده در آن، در تمام حوزه های کاری که به نوعی با دسته بندی و  تحلیل داده ها، بانک های اطلاعاتی یا گزارش گیری سر و کار دارند ملموس است به عنوان مثال در کارهای مهندسی می توان به کاربرد هایی از قبیل تهیه ی فرمول شیت ها، چک لیست ها و نوشتن نرم افزار های مختلف برای امور طراحی، تحلیل و گزارش گیری اشاره نمود. بیشتر توانایی های نرم افزار اکسل به صورت مشترک توسط تمامی تخصص ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر این به دلیل استفاده ی گسترده از این نرم افزار در حوزه هایی همچون امور مالی، حسابداری، آماری، ریاضی و بانک های اطلاعاتی تلاش شده برخی ابزار های تخصصی کاربردی در این حوزه ها استفاده از نرم افزار اکسل را برای کاربران آن ها راحت تر نماید.

در مقالات آموزشی که سایت اکسل پرو منتشر می شود سعی شده است تا حد امکان تمامی کاربردهای نرم افزار اکسل، چه در امور تخصصی و چه در امور غیر تخصصی پوشش داده شود، بدیهی است ارایه ی مطالب به صورت جامع و در کیفیت مطلوب امری زمان بر می باشد، بنابراین در ابتدای امر فهرستی از آنچه قرار است محتوای دوره ی آموزشی اکسل منتشر شده در این سایت باشد ارایه گردیده که نمایی از آنچه پیش روست ترسیم گردد.

تفاوت اکسل و وُرد:

فرق اکسل و وُرد این است که در وُرد شما فقط مطالبی برای تماشا و چاپ دارید، اما در اکسل این اعداد و جداول دارای تعریف، محتوا و مفهوم و همچنین قابل ویرایش هستند و بر اساس خاصی مرتب شده‌اند. برای نشان دادن رشد یا کاهش مقداری یا ترسیم نمودار از اکسل استفاده می‌کنیم. فایده‌ی دیگر اکسل این است که شما یک بار برای همیشه جدول و فرمول می‌نویسید و بقیه‌ی اوقات، فقط داده‌ها و اعداد را تغییر می‌دهید،

تفاوت بین اکسل و اکسس:

1- نرم افزار Excel یک نرم افزار محاسباتی با سلول های هوشمند است ، که از آن می توان برای انجام محاسبات مالی و حسابداری استفاده نمود.
2- نرم افزار Access یک نرم افزار بانک اطلاعاتی به مانند SQL Server و Oracel و … اما در سطح ابتدایی که برای ذخیره داده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
3- در اکسل می توان براحتی یک فرم خاص را با استفاده از الگوها ترسیم کرد، که در اکسس این کار به راحتی انجام نمی گیرد.
4- اگر بخواهیم در اکسل یک جدول را به جدولی دیگر ارتباط بدهیم، بطوری که داده ها در ارتباط قرار بگیرند، در اینجاست که به مشکل بر می خوریم، پس از نرم افزار Access بدلیل داشتن امکان ارتباط بین جداول بهره می گیریم.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید