address: IRAN, Tehran Province, Tehran, Vesal Shirazi St

نکاتی برای نوشتن رمان

آخرین بروزرسانی: 08 بهمن 1399
3282
8
نوشتن رمان
چرا خدمات نشرآنلاین

نویسنده کسی است که می نویسد. شما وقتی به فکر نوشتن می‌افتید که، طرحی در سر داشته باشید. نوشتن، فکر کردن است چون چیدن و آرایش کلام است و کلام تنها رسانه‌ی فکر است. هر رمان با طرح موضوعی شروع می شود. حال پیش از اینکه بنشینید و تصمیم بگیرید داستان خود را روی صفحه بیاورید، باید نکاتی برای نوشتن رمان را در نظر داشته باشید و از خود بپرسید.
یک – برای شروع کردن رمان، همه چیز آماده شده؟
دو – داستان درباره چه موضوعی است.
سه – شخصیت ها از چه گروه و دسته و طبقه‌ایی هستند.
چهار – چه نوع رمانی می‌خواهید بنویسید.
پنج – آیا طرح رمان شما را به هیجان می آورد؟

چند توصیه‌ به نویسندگانی که درحال برنامه‌ریزی برای نوشتن یک رمان، نمایشنامه و یا داستان کوتاه هستند:

توصیه 1: جملات خود را با کلمات پایانی جمله قبلی و ارائه توضیح درباره آن‌ها آغاز کنید.
توصیه 2: دیالوگ شخصیت‌ها را از طریق ارائه نام‌های مختلف برای آن‌ها متمایز کنید.
توصیه 3: هرگز نگویید «گفت».
توصیه 4: نوشته خود را با استفاده خلاقانه از کلمات هم‌آوا، مهیج و هنری کنید.

بایدها و نبایدها قبل از نوشتن رمان

درس‌هایی برای نویسندگان تازه کار

قبل شروع به نوشتن رمانتان، تعیین شخصیت‌های داستان الزامی است. حداقل دو شخصیت برجسته در داستانتان داشته باشید.(قهرمان مرد و قهرمان زن)

سن

رفتارهای مناسب سنی، در بسط دادن شخصیت در درجه اول اهمیت دارند.

ویژگی‌های شخصیتی

در داستانتان مستلزمید ویژگی‌های شخصیتی ممتازی را برای شخصیت اصلی در نظر بگیرید تا او را نسبت به شخصیت‌های دیگر داستان ممتاز سازید. با متمایز ساختن شخصیت‌های اصلی از اشخاص دیگر داستان می‌توانید هر نوع حالات یا موقعیت را بر اساس خصوصیات آنها خلق کنید.

نام‌ها

زمانی‌که سن و ویژگی‌های شخصیتی هر شخصیت را مشخص کردید، بعد از آن لازم است تا نامی برای آنها انتخاب کنید. اگر برای شخصیت مرد، صفت مبارز یا رهبر را در نظر دارید نباید نامی برایش انتخاب کنید که جنس مونث هم به آن نام خوانده شود.

سایر ویژگی‌ها

زمانی که شخصیت‌های اصلی را مشخص کردید، بعد از آن باید در مورد افراد دیگری که می‌خواهید در داستانتان نقش داشته باشند فکر کنید.

فرایند نوشتن

زمانی که در حال نوشتن هستید مهم نیست که تماما فکر می‌کنید. همیشه برگردید و کارتان را برای اثبات و سازگاری در داستانتان بررسی کنید.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر
دیدگاه خودتون رو بنویسید
  1. ممنون از مطالب…لطفا به رمان نویسان عزیز این موضوع رو گوشزد کنید که زیادی تلخ ننویسند به گونه ای که از واقعیت فاصله بگیرد چون این موضوع حس بدی را به خواننده میتواند القا کند.
    و افراطی راجب مسائل مختلف مثل چهره،ثروت و…یک شخص ننویسند.
    و زیادی ترسناک ننویسند چون ترس زیاد موجب بیماری های مختلف و سخت میتواند بشود…خیلی ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      لطف دارید. مواردی که مطرح کردین متاسفانه در بسیاری از کتاب ها دیده میشه و معمولا نویسندگان مخصوصا نویسندگان جوان ما بیشتر به دنبال بزرگنمایی و ایجاد چالش های غیر واقعی برای ایجاد جذابیت هستند. حتما در این مورد توضیحاتی را به این صفحه اضافه خواهیم کرد.

    1. سلام؛ به نکاتی که گفته شده به دقت عمل کنید. نقطه شروع و انتهای داستان را در نظر بگیرید. به ریز جزئیات و اتفاقات بپردازید و از افراط و بزرگنمایی پرهیز کنید. می توانید خود را بعنوان همراه شخصیت اصلی در تمام داستان ببینید و یا اینکه فقط راوی داستان باشید.

  2. من میخوام یک رمان جدید عاشقانه بنویسم تمام شخصیت ها و ویژگی هاشون رو در نظر گرفتم و روی داستان هم فکر کردم اما تنها مشکلم اینکه که چطوری شروع کنم و داستان رو از کجا شروع کنم که از نظر خواننده رمانم خسته کننده به نظر نیاد و برای بقیعش هم هیجان خوندن داشته باشه داستان راجب دختریه که برادر دوقلوش به طور اتفاقی توسط دوست برادرش به قتل رسیده سر دختری که هر دو عاشقش بودند و اون این دو رو گول زده بوده و….. دختره هم طی اتفاقاتی عاشق دوست برادرش میشه

  3. میخام یه رمان تخیلی پر ماجرا در ارتباط با پسری بنویسم که میفهمه متعلق به یک پدر انسان و مادر غول هست و به عنوان رییس غول ها برگزیده میشه و توانایی های جالبی داره
    اگه میشه کمکم کنید

  4. سلام وقتتون بخیر…من دوسال پیش یه رمان نوشتم که تا اخر تمومش نکردم ولی حدودیه ماهی هست که دوباره شروع کردم میخواستم بدونم شما کسیو نمیشناسید که بتونه این رمان رو بزاره تو صفحاتش؟>

    1. سلام همچنین
      اگر منظورتون صفحه آرایی هست
      ما در مجموعه مون این خدمات رو انجام میدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید