5 روش طراحی و صفحه‌آرایی مجله

آخرین بروزرسانی: 17 آذر 1398
2852
0
صفحه آرایی مجله
چرا خدمات نشرآنلاین

طراحی و صفحه آرایی مجله می‌تواند چالش بزرگی برای طراحان جوان باشد. مدیریت محتوای هر صفحه در کنار حفظ ظاهری شیک و با کیفیت بالا برای هر طراحی مشکل است. در ادامه به 5 روش طراحی و صفحه‌آرایی مجله برای بالا بردن کیفیت طرح‌های شما و اطمینان از اینکه ظاهر شیک و جذابی برای صفحات مجله خلق کنید می‌پردازیم.

1- از دنبال کردن طرح‌های قدیمی اجتناب کنید.

اولین مورد از 5 روش طراحی و صفحه‌آرایی مجله این است که در صفحه آرایی سعی کنید مطالب را اطراف تصاویر با روشهای غیرمعمول طرح ریزی کنید. برخی از طراحان برای اجتناب محدودیتهای طرح‌های سنتی دست به ایجاد خلاقیت و تازگی در طراحی خود می‌زنند. متن در اطراف تصویر به روشهای غیرمعمول صفحه آرایی می‌شوند که اغلب هدف نوآوری و ایجاد طرح‌هایی جدا از طرح‎های معمول است. برای ایجاد این سبک به دنبال عکسهایی با فضای سفید کافی باشید. عکسهای ساده طراحی صفحات پیچیده را راحتتر می‌کنند.

2- زاویه تصاویر را تغییر دهید

برای جلب توجه بیشتر به تصاویر می‌توانید تغییرات چشمگیری در زاویه تصاویر ایجاد کنید. عکسهای هوایی در زمینه موضوعاتی چون غذا و نوشیدنی بسیار جذاب هستند. عکسهای هوایی به شما امکان می‌دهند که تایپوگرافی را در عکس ادغام کنید. سعی کنید آن شکاف‌ها یا سرصفحات را بطور خلاقانه با متن پر کنید.

3- از تصاویر سه بعدی استفاده کنید

شما می‌توانید در صفحه آرایی یک عکس را از لایه‌ها و تصاویر جدا بسازید به این ترتیب در عکسهای دو بعدی خود ظاهری سه بعدی بخشیده اید.به این ترتیب می‌توانید تصویر زمینه را از سایر لایه ها جدا کرده و طبق این فرمول سایر لایه‌ها را مورد ارزیابی و بازیابی قرار دهید تا ظاهری سهبعدی ایجاد کند. بطور مثال بخشی از تصویر از صفحه خارج شود یا یکی از لایه‌ها را بطوری گسترش دهید که یک سری از لایه‌ها را قطع کند یا از میان آن عبور کند. این تکنیکی شگفت آور و ساده است که باعث ایجاد جنب و جوش و انرژی در طرح شما خواهد شد.

4- بخشی از محتوای داخل مجله را به جلد منتقل کنید.

این نکته قابل اهمیت است که جلد مجله اولین عامل برای جذب مخاطب است اما محتوای یک مجله نیز تقطه قابل اتکایی است که باید به آن پرداخته شود. طراحی صفحه محتویات مجله نیز فرصتی برای ارائه ظاهری زیبا و جذاب در اختیار طراح قرار می‌دهد. به این ترتیب صفحات داخلی مجلات نیز مکان مناسبی برای استفاده از خلاقیت طراح است. از این گذشته هیچکس نمی‌خواهد یک لیست طولانی و کسل کننده را بخواند. تصاویر، رنگ، تایپوگرافی جالب و یک شبکه غیرمعمول را طراحی کنید تا به صفحات طراحی خود نشاط و تازگی ببخشید. مطمئن باشید از اینکه وقت خود را صرف طراحی صفحات مجله میکنید پشیمان نخواهید شد.

5- تعادل را در صفحات حفظ کنید

تعادل، ثبات و ساختار یک طرح را ایجاد می‌کند. وزنی که شما توسط عناصری که در صفحه توزیع می‌کنید بوجود می‌آورید لزوماً نباید عناصر به یک اندازه باشند تا تعادل در صفحات ایجاد شود. تنها با قرار دادن یک عنصر بزرگ در یک طرف از طراحی و چندین عنصر کوچک در طرف دیگر نیز می‌توان تعادل را بدست آورد. حفظ تعادل صفحات می‌‌تواند بصورت متقارن یا نامتقارن باشد. تعادل نامتقارن با استفاده از کنتراست حاصل می‌شود یک عنصر تاریک باید توسط چندین عنصر سبک‌تر متعادل شود.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید