50 تکنیک طلایی برای طراحی مجله

آخرین بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1399
2583
0
50 تکنیک طراحی جلد مجله
چرا خدمات نشرآنلاین
فهرست محتوا نمایش

انتشار تصویری روی جلد مجله با هدف جلب توجه مخاطبان، امری مهم و ضروری است. چنانچه عکس به چاپ رسیده روی جلد مجله، به شخص خاصی از قبیل افراد سیاسی و… تعلق نداشته نباشد؛ می توان تغییراتی در زاویه دید روی جلد مجله اعمال نمود و ذهن مخاطب را برای محتویات درون مجله آماده ساخت. در ادامه به 50 تکنیک طلایی برای طراحی مجله خواهیم پرداخت تا ایده‌هایی را در جهت طراحی‌های نوین و خلاقانه جلد مجله را با شما به اشتراک بگذاریم.

1- عنوان موضوع را در بهترین مكان اختصاص دهید

اولین تکنیک در این طراحی چیست؟ دروغی مصلحتی! عنوان مجله در بهترین مکان جلد قرار گرفته است و اهمیت آن، حتی بیشتر از این است که سر مشکی باشد. تصویری از چهره ناتالی پورتمن با نوع روکش سیاه پوشانده شده است که به طرز جسورانه “مسئله قو سیاه” را اعلام می کند.

جلد مجله

2- با طرح تلنگری ایجاد کنید

این شماره از ترکیب جالبی طراحی شده است چراکه چیدمان کمترین پوشش جلد مجله را شامل شده است. در اینجا مرکز، پس زمینه و عنوان و حاشیه تصویر در مرکز مشاهده می‌شوند.

جلد مجله

3- از چشم انداز یک نقطه استفاده کنید

این جلد مجله نیویورک تایمز از کادیلاک جیمز گاندولفینی طراحی شده و برای نمایش نحوه زندگی آنها (و چیزهایی که آنها دوست داشتند)” بود. زاویه قرارگیری و اندازه خودرو و زیرنویس منظره‌ای ایجاد می کند که گویی اتومبیل درحال دور شدن است.

جلد مجله

4- یک پوشش برش لیزری ایجاد کنید

Columbus Monthly از یک نقشه خیابان برش لیزری برای شماره “ساخته شده در کلمبوس” استفاده کرد ، که به طور مناسب توسط یک شرکت محلی کلمبوس طراحی و ساخته شده است. برش لیزری بر روی یک رنگ خاکستری ، سایه ها و کنتراست را به ابعاد اضافه می کند.

جلد مجله

5- نمایش یک توالی

جلد مجله آئوبوبون از یک شبکه برای نشان دادن صحنه زیبای پرواز Roseate Spoonbill ، که توسط جان هوبا تهیه شده است ، استفاده می کند . این رنگ، پرواز و حرکت همراه با تایپوگرافی مینیمالیستی ترسیم شده است که شبکه را تقویت میکند.

جلد مجله

6- ادغام تصویر و پس زمینه

تصویر و پس زمینه یکی ازطراحی های جلد ساده است  زیرا بسیاری از موهای سیاه و براق این دختر از پس زمینه سیاه قابل تشخیص نیست. یک گل سفید و گونه صورتی رنگ باعث افزایش رنگ می شود.

جلد مجله

7- از تصاویر تأثیرگذار استفاده کنید

مارتین شولر عکس با ترکیب رنگ  نارنجی به همراه بازیگر اوزو ادوبا برای پوشش ژوئن 2015 در  سبکی با نزدیک بودن چهره آدوبا – با چشمان بسته و بسته شدن لب و لب پر از لب و لبخند – جذاب و شاداب است.

جلد مجله

8- با رنگ صورت بازی کنید

جسیکا فکتو این جلد Vogue را با خطوط و زوایای جسورانه ایجاد کرد که از چهره و دست مدل عبور می کند. اگرچه او این کار را به صورت دیجیتالی انجام داد ، نوارهای قرمز و فیروزه ای مانند رنگ چهره با رنگ هایی مطابق با تیتر هستند.

جلد مجله

9- توهمات را با کاغذ ایجاد کنید

برای جلد مجله واشنگتن پست ، آرین اسپانیر تصور کاغذهای خرد شده و مارپیچ را ایجاد کرد تا نامه های جسورانه ای را بیان کند که موضوع مجله را شامل می شود. ‘زندگی یاد شده’ داستان زندگی افرادی را که در سال 2012 درگذشتند ، می گوید.

جلد مجله

10- هیچ چیز زیبا و شیرینی اشتباه نیست

زیبایی و شیرینی غالباً در برابر جلد دنیای مجلات جلوه می کند که در عین جسورانه بودن چشم نواز است. اما در این جلد برای طراحی L’ode توسط دانش آموز طراحی جولی فریو ، نمایش ظریفی از گیاهان که به نظر می رسد در صفحه شناور است نیز می تواند جالب توجه باشد.

جلد مجله

11- با گلدوزی حس بافت را ایجاد کنید

استودیو طراحی Maricor / Maricar این تصویر آنالوگ را بر روی کاغذ برای شماره “Neue Folk” دسکتاپ با طرحی به صورت دست دوخت . گلدوزی ایجاد کرد که تصویری سه بعدی با جلوه حس بافت به جلد می بخشد و با معنی هنر عامیانه به هنر دیجیتال از موضوع مجله صحبت می کند.

جلد مجله

12- از تماس چشمی خودداری کنید

در حالی که در اکثر مجلات نگاه مدل مستقیماً به بیننده است، مدل روی جلد این Lovely  نگاهی مایل دارد  که – همراه با یک مدل طراحی شده- باعث ایجاد حسی تازه و درعین حال بی قاعده می شود.

جلد مجله

13- یک منبع نور ساختگی ایجاد کنید.

شین گریفین جلد نسخه جدید چاپگر را در سال 2015 چاپ کرد. وی از یک شیب در پس زمینه برای نمایش یک منبع نوری که به گوشه سمت راست بالا می رود، حس بصری را به پوشش اضافه می‌کند.

جلد مجله

14- رنگهای هیجان انگیز را امتحان کنید

Matt Corbin با رنگ های روان و فرم های گلوبول مانند بازی کرد تا تصویر یک زن قوی را که در برابر پس زمینه سیاه براق قرار دارد ، ایجاد کند.

جلد مجله

15- از عکس طبیعی استفاده کنید

جلب شدن توجه به جلد Surf  زیاد سخت نیست. زمانی که شما با تصویر پسری جوان روبرو می‌شوید که با بانی بیرون به دوربین خیره شده است. به تعبیر Wedge & Lever ، “عکسی حرفه‌ای است که خود را جدی نمی گیرد”

جلد مجله

16- برروی نقطه مرکزی تمرکز کنید

جلد مجله Pilot ، طراحی شده توسط جیس میلدن ، توجه کامل به مرکز جلد را به شما می دهد. این نیز مانند چشم گاو نر عمل می کند تصویر در دایره‌ای کوچک محاصره شده است و دایره  کوچکتر در Pilot  است و نگاه مدل مستقیما از درون این دایره به نظر می‌رسد.

جلد مجله

17- جلد را پاره کنید

طراحی جلد واد از ایجا این تصور که صورت یک مدل که به دو صورت پاره شده است استفاده می کند تا تصویری دیگر از چهره او که شاید به دام افتاده یا قدرتمند باشد. تصویر به گونه ای است که سه چشم به مخاطب مجله نگاه می کند.

جلد مجله

18- از خطوط و فرم های ساده استفاده کنید

LiceUlice  به ” Street Face ” تفسیر میکند و یک مقاله درابطه با خیابان بلگراد است که توسط اعضای گروه‌های حاشیه ای فروخته می شود. متناسب با آن ، جلد آن دارای مشخصات صورت و یک مشت محکم است که از قدرت مجله به چهره های غالباً پنهان در خیابان می دهد. خطوط ، فرم ها و رنگ های بسیار ساده تصویری جسورانه و بیانیه قوی ایجاد می کنند.

جلد مجله

19- با بارکد اظهارات خود را بیان کنید

تنها چند نوع مجله وجود دارد که بارکد جزئی لاینفک در طراحی جلد آن باشد. در جلد La Luna de Metrópoli ، بارکدی در یک تصویر از حمله 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی تزریق شده است.

جلد مجله

20- یک روکش شفاف اضافه کنید

Sidney Lim  برای طراحی جلد مجله  Dwell از یک روکش شفاف و دارای یک برس فلزی استفاده کرده است. آرم سفید مانند ابری است که با جابجایی انعکاسی مانند سایه‎ که از آسمان می گذارد ایجاد می‌کند.

جلد مجله

21- طرح ریزی یک سری از تصاویر ساده

تصاویر ساده، یک پالت رنگی حداقل و یک پس زمینه سفید در این پوشش جالب برای Odd  ترکیب شده است.میریام گارسیا مجموعه ای از شناگران را طراحی کرده است که به راحتی در صفحه شناور هستند.

جلد مجله

22- از فویل طلا برای بازتاب نور استفاده کنید

این پوشش Slanted به رنگ طلا یا حداقل فویل طلا خلالیده شده است و با یک الگوی تکرار شده که با نور می درخشد ، مشخص شده است. طلا و درخشش جلوه جلد مجله را تقویت می کند و برای موضوعی همچون “پاریس” بسیار مناسب است.

جلد مجله

23- یک تصویر تار را با خطوط واضح در تضاد قرار دهید

طراح گرافیک دیوید کارسون به دلیل رویکرد اکتشافی خود در زمینه تایپوگرافی و چیدمان مشهور است. روی این جلدRay Gun ، تصویری تار و تقریباً بخارآلود از بِک با تایپوگرافی مشکی و تیره پوشانده و باعث ایجاد حسی جسورانه تر با نقاطی تیره در هر حرف پر شده است.

جلد مجله

24- برای یک کلوزآپ افراطی آماده شوید

این طرح جلد Fricote   نمایی نزدیک از دهان دارای لب قرمز است که درون آن را تمشک یخی است که دندان را پوشانده است. لب‌های براق، مکعب یخ براق باعث بالا بردن ضریب توجه در این طرح می شود.

جلد مجله

25- حالتهای متفاوت را امتحان کنید

کشیدگی قسمت اصلی جلد این مجله  باعث شده است که عکس  از بالا تا انتهای صفحه امتداد داشته و دوباره تمام مسیر برگشت را هم شامل می‌شود. این راه را با جزئیات تصویر به یکدیگر متصل می کند به این صورت خطی برای ترسیم جزئیات مجله فراهم می‌شود.

جلد مجله

26- بی نظمی سورئالیسم

سوررئالیسم از راههایی استفاده می‌کند که باعث می شود بیننده با این سوال مواجعه شود  «این چه چیزی است؟!»، به عنوان این پوشش برای Magrocardona  نشان می دهد. تصویر از یک مدل  به دو قسمت تقسیم شده است. سر و نیم تنه او به دور از پاها و پاهایش است که در جهت دیگر قدم می زنند.

جلد مجله

27- با ابزارهای سنتی هنری باشید

به جعبه ابزارهای هنری سنتی خود برگردید و با وسایلی نقاشی همچون- مداد رنگی ، خمیر ، مداد و… – بازی کنید و یک ترکیب هنری مانند طرح جلد Adbusters  ایجاد کنید .

جلد مجله

28- یک فرمول را دنبال کنید

جلد مجله Gist ، که توسط آژانس مکزیکی Anagrama طراحی شده است ، همه از یک فرمول پیروی می کنند: پرتره یک مدل که با یک حاشیه فویل براق قاب بندی شده است. این پوشش به آن طرح می چسبد و از یک قاب قرمز روشن روی یک تصویر سیاه و سفید لوکس استفاده می کند.

جلد مجله

29- از یک قاب فوق العاده گسترده استفاده کنید

در این جلد Spleen از یک قاب فوق العاده گسترده – یا یک تصویر کوچک ، بسته به اینکه به چه روشی می خواهید به آن نگاه کنید – برای جلب توجه به تصویر مرکزی استفاده می کند. عنوان ، شماره شماره و موضوع مجله به طرز کم توجهی در امتداد لبه ها قرار گرفته است.

جلد مجله

30- ایجاد حس دلتنگی با استفاده از تن های قهوه ای

شما می توانید بسیاری از تکنیک های جالب طراحی را در این پوشش Feld از جمله تایپوگرافی شفاف ، شفافیت و یک تصویر عجیب و غریب مشاهده کنید. همه به صورت سپیایی ارائه می شوند که در عین حال که کاملاً مدرن هستند، احساس دلتنگی را به این پوشش می دهند.

جلد مجله

31- تصویر را مورف کنید

چهره مدل در حال شکل گیری است و به نظر می رسد که صورتک درحال افتادن است. با این حال، اگر از زاویه‌ای نزدیکتر نگاه کنید خواهید دید که در واقع روسری ابریشمی است که صورت و نیم تنه مدل را پوشانده است ، و تصویری مناسب برای رساندن موضوع “ابریشم” است.

جلد مجله

32- برای برجسته سازی از یک قاب استفاده کنید

یک خط سفید جدا با لبه زاویه دار روی جلد مجله Hen را می پوشاند که برای برجسته کردن و جلب توجه حالت لبهای مدل است.

جلد مجله

33- برجسته سازی تصویر با اشکال هندسی

Myp  یک مجله و پروژه طراحی آنلاین است که کار طراحان خلاقو هنرمند جوان را به نمایش می گذارد . الگوی هندسی با سطح شفافیت مختلف بر روی جلد تصویری از وزش باد گذاشته شده و اشکال هندسی عمق های متفاوتی را به تصویر می افزاید.

جلد مجله

34- با عمق تصویر را آزمایش کنید

در جلد مجله پدال از این قسمت برای نمایش عمق کم تصویر استفاده می شود تا از این عکس مردی که بیشتر و بیشتر در آب فرومی‌رود به منظورایجاد احساس wistfulness و ماجراجویی استفاده کند.

جلد مجله

35- تصاویر متحرک را ثبت کنید

مجله U/C – or Under/Current  جریان  حرکت یک رقصنده را توسط گروهی از رقصندگان دیگر که او را پرتاب می کندنشان می‌دهد.  این تصویر در تکاپوی حرکت رقصندگان اسیر می شود.

جلد مجله

36- فضای منفی را بیابید

در جلد مجله Used با بریدن قسمت اصلی جعبه مشکی در مرکز صفحه ، فضای منفی را ایجاد می‌کند می کند و درخشش صورت مدل از فضای منفی دیده می شود، به خصوص نکته جالب توجه اینجاست که چشمان مدل توسط جعبه سیاه و مدل موی زاویه ای وی قاب می شود.

جلد مجله

37- تصاویر مبهم ایجاد کنید.

مجله بلژیک BEople  از تصویری مستحکم استفاده می کند که آن را بر روی چهره مدل قرار داده است تا حس ناشناس بودن را تقویت کند و ارتباط بین مدل و بیننده را مختل کند.

جلد مجله

38- با یک الگوی تزئینی خطای دید ایجاد کنید

در نگاه اول در جلد Thursday  به نظر می رسد که دارای یک الگوی طلای ساده تزئینی است که روی تصویر پوشیده شده است. اما از نزدیک نگاه کنید و تصویر اصلی طلا و آب شیرین است و در واقع یک الگوی سفید و فضای منفی است. نگاه کلی توهم آمیز، عاشقانه و احساساتی که مناسب موضوع مجله‌ای است.

جلد مجله

39- فضای خالی را بیشتر کنید

این جلد Journal of Human Being Journal  مقادیر زیادی فضای خالی را دارد که با یک حاشیه صورتی رنگ ساخته شده است. این مانترا اصطلاح “کمتر از آن بیشتر است” را ثابت می‌کند و باعث پیچیدگی تصویر جلد مجله می‌شود.

جلد مجله

40- یک زاویه متفاوت را در نظر بگیرید

برروی جلد مجله Soccer تصویری است که پسری در حالتی که توپ روی سرش است تعادل خود را حفظ کرده. عکس از زاویه پایین، اهمیت حالت پسر را تقویت می کند و نقطه محو شدن را رو به سمت بالای صفحه ایجاد می کند.

جلد مجله

41- شباهت های فضایی ایجاد کنید

جلد مجله Dallas Observer  با رنگ تیره حالت و جوی را در تصویر مردی که دارای یک کلاه سرخپوستان آمریکایی است بوجود آورده و سایه هایی که در چهره او ریخته شده است، تنهایی و حالات او را نشان می‌دهد.

جلد مجله

42- همه چیز را به مرکز صفحه منتقل کنید

Collec  برای فرم های پوشش خود از همواره یک فرمول طراحی استفاده می کند و آن این است که، جزئیات مجله و تصاویر در مرکز مجله با پس زمینه‌ای ثابت که اطراف آن را احاطه کرده است، طراحی شده اند.

جلد مجله

43- انفجار رنگ ایجاد کنید.

گلدان های قرمز رنگ در قسمت بالا، وسط و پایین جلد مجلهL’Insensé قرار دارد. رنگ قرمز، تعادل و پیوند اصلی، مدل و موضوع را به هم متصل می کند و به طرز جالبی نگاه بیننده را به سمت مدل می‌کشانند.

جلد مجله

44- با پالت رنگ خود خلق و خوی ایجاد کنید

طراحان مجله Violaine & Jérémy از یک پالت رنگی نرم و لطیف استفاده می کنند که متناسب با روحیه آرامش بخش همراه با یک فنجان چای است، که حس گرما را با بخار فنجان در صفحه ایجاد می شود.

جلد مجله

45- لایه هایی را با کاغذ پاره شده ایجاد کنید

در این پوشش Clash  سه چهره لایه بندی شده و ترکیب شده است که با ترکیب نوارهای پاره شده کاغذ برای آشکار کردن قسمت های مختلف هر صورت استفاده شده است.

جلد مجله

46- الگوهای برجسته ای برای جلوه بصری پیدا کنید

جلد مجله Makeshift  حاوی عکسی است که با زاویه‌ی گرفته شده و تکرار الگوی جلوه بصری چشمگیری ایجاد کرده است.

جلد مجله

47- از تکنیک های دستی استفاده کنید

Vicente Garciía Morillo برای ایجاد این پوشش Yorokubu فقط از مداد و رژ لب استفاده کرد. او روی نمادی از مداد لب ها را با حروف ترسیم شده با رژ لب پوشانده و الگوی را چهار بار تکرار کرد که هر کدام با یک حرف متفاوت بودند.

جلد مجله
این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید