چگونگی ارسال پیام به مخاطب در پوسترهای تبلیغاتی

آخرین بروزرسانی: 06 آذر 1398
2019
0
poster
چرا خدمات نشرآنلاین
فهرست محتوا نمایش

طراحی پوستر تبلیغاتی همواره یک از بهترین نوع طراحی هاست. پوستر تبلیغاتی نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و احساسات افراد را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. چگونگی ارسال پیام به مخاطب در پوسترهای تبلیغاتی

تعدادی از آن‌ها شما را هیجان زده می‌کند و باعث می‌شود ضربان قلبتان تند شود، مانند پوسترهای موسیقی و پوسترهای مناسبتی. تعدادی دیگر، پر از اطلاعات در یک زمینه هستند. بعضی از آن‌ها اصلا اطلاعات خاصی نمی‌دهند و فقط شما را به یک مکان یا سایت و یا هرجای دیگری ارجاع می دهند.

کلید اصلی ماجرا در طراحی بروشور، طراحی پوستر، طراحی  کاتالوگ، این است که شما بتوانید یک تناسب بین موضوع، متن، تصاویر و لوگو برقرار کنید. هنگامی که به این تناسب برسید، به یک پوستر تبلیغاتی خوب دست یافته اید.

چگونگی ارسال پیام به مخاطب در پوسترهای تبلیغاتی اولین و قطعی‌ترین قسمتی که باید مطالعه کنید، شناخت مخاطب و شناخت دقیق محصول است. (محصول یا خدمات یا رویدادی خاص که می‌خواهید برای آن پوستر طراحی کنید.) سپس مرحله پرداختن به ظاهر است. رنگ، فونت و گرافیک.

در ادامه راه‌هایی که به‌خوبی پیام شما را به مخاطب ارسال می‌کند، آورده شده است.

1-‌ رنگ پوستر تبلیغاتی باید در مخاطب ایجاد انرژی کند.

رنگ پوستر تبلیغاتی شاید اصلی‌ترین وجه طراحی هستند. رنگ در مخاطب شما ایجاد انرژی می‌کند، موجب بروز یک رفتار خاص در او می‌شود و در صورت استفاده صحیح، می‌تواند چشمان او را خیره کند.

ایده بعدی استفاده از قطعه‌های رنگی است. برای این‌کار باید از دو چیز مطمئن شوید. اول این که رنگ‌هایی که کنار هم استفاده می‌کنید، هماهنگی لازم را داشته باشند و مطلب بعدی این که ترکیب این رنگ‌ها بتواند جلب توجه زیادی را برای پوستر تبلیغاتی ایجاد کند.

یک کار خلاقانه دیگر می‌تواند این باشد که از رنگ‌های محدود استفاده کنید.

2-‌ تایپوگرافی در پوستر تبلیغاتی.

به خاطر داشته باشید شما می‌توانید با فونت‌های مختلف، پیام یک پوستر تبلیغاتی را زمین تا آسمان تغییر دهید.

پیشنهاد می‌شود حداقل از دو فونت متفاوت در کار خود استفاده کنید. یکی برای عنوان و یکی برای متن.

3-‌ پوستر تبلیغاتی باید سلسله مراتب بصری داشته باشد

یک پوستر تبلیغاتی باید سریعا جلب توجه کند و مخاطب بتواند در سریع‌ترین فرصت ممکن آن‌را بخواند. شما باید اطلاعات را از لحاظ اهمیت دسته بندی کنید. اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید. اما اگر متن شما زیاد است، تمرکز خود را روی متن بگذارید و آن را از لحاظ اهمیت، اولویت بندی کنید.

4-‌ استفاده از نگاتیو در پوستر تبلیغاتی

ساختن یک تصویر با استفاده از تصاویر دیگر، چیزی شبیه جادو است و می‌تواند افراد را هیجان زده کند. از بهترین کارها در طراحی نگاتیو، این است که اطراف نقطه‌ای را که می‌خواهیم جلب توجه کند، از نگاتیو (فضایی که در آن چیزی چاپ نمی‌شود) پر کنیم. این‌کار باعث می‌شود به سرعت توجه مخاطب به نقطه مورد نظر شما جلب شود. متن کوتاه یا تصویر خود را در یک فضای باز نگاتیو قرار دهید ولی آن را پر نکنید.

5-‌ گزیده گویی در پوستر تبلیغاتی؛ اجزای اضافی را حذف کنید

گاهی اوقات هر چه کمتر توضیح بدهید، بهتر است و می‌تواند برای مخاطب جذاب‌تر باشد.

یک کلمه تنها یا یک تصویر ساده،گاهی اوقات خیلی بیشتر از کلمات زیاد و تصاویر پیچیده می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

6-‌ ایجاد یک کانون توجه در پوستر تبلیغاتی

برای ایجاد اهمیت بیشتر متن، خارج و داخل آن از عکس استفاده کنید.

7-‌ استفاده از اشکال هندسی در پوستر تبلیغاتی

کنار هم قرار دادن اشکال هندسی، می‌تواند اشکال دیگر را بسازد. آن‌ها می‌توانند با استفاده از خط هایشان، چشم مخاطب را به جاهای مختلف پوستر تبلیغاتی هدایت کنند. یک ترکیب زیبا درست کنید و توجه مخاطب را به همان سمتی که می‌خواهید ببرید.

8-‌ در ایجاد ترکیب‌ها هوشمندانه عمل کنید.

متن‌ها، عکس‌ها و کلیه اطلاعات در اختیار شماست. فکر کنید و ایده دهید که به چه صورت‌های مختلفی می‌شود متن و عکس را دوباره کنار هم چید. این شما هستید که مشخص می‌کنید مخاطب باید به چه صورت پوستر تبلیغاتی را مطالعه کند و پیام آن‌را دریافت نماید. به تلفیق گرافیک، کلمات و حتی حروف فکر کنید.

9-‌ در طراحی پوستر تبلیغاتی با لایه ها بازی کنید

هنگامی‌که از عکس‌ها، کلمات و رنگ‌ها در لایه های مختلف استفاده می‌کنید، باعث می‌شود تصویر نهایی دارای ابعاد مختلف و عمق شود.

10-‌ ایجاد انرژی با استفاده از تأکید روی اجزا

وقتی شما از فونت‌ها و تصاویر هیجان انگیز استفاده می‌کنید، یک تأثیر جدی و واکنش فوق‌العاده در بیننده به جا می‌گذارید. با این‌کار باعث می‌شوید پیام شما با احساسات و انرژی مخاطب درگیر شود. گاهی اوقات استفاده از کلمات کم، تأثیرگزاری را فوق‌العاده می‌کند.

11-‌ زاویه های مرسوم را بشکنید.

زندگی همیشه روی یک خط مستقیم حرکت نمی‌کند. نگاه از زاویه های مختلف می‌تواند یک پوستر تبلیغاتی را هیجان انگیز کند. زاویه نگاه عکس‌ها را تغییر دهید. از بالا و پایین عکس بگیرید. به‌جای آن‌که کلمات و جملات را خیلی صاف و مرسوم بنویسید، آن‌ها را بشکنید.

12-‌ شوخ طبعی را فراموش نکنید

هدف پوستر تبلیغاتی شما جدی است، اما الزامی ندارد برای رسیدن به هدفتان از شوخی استفاده نکنید. با کلمات بازی کنید. تصورات دور از انتظار داشته باشید.

13-‌ رعایت تناسب در طراحی پوستر تبلیغاتی

استفاده از تقارن، محور و تکرار، برای چشم‌ها تناسب ایجاد می‌کند. رنگ، گرافیک و میزان متن باید در تناسب با هم باشند. تناسب به این معنا نیست که پوستر تبلیغاتی شما، حتما باید کاملا متقارن و روی محور باشد. تناسب به این معناست که یک طرف نباید بار و سنگینی بیشتری داشته باشد.

14-‌ استفاده از تصاویر برای اعتبار بخشیدن به پوستر تبلیغاتی

استفاده از یک تصویر زیبا در پوستر تبلیغاتی می‌تواند پیام شما را به‌خوبی منتقل کند. تصاویر به محصول شما اعتبار می‌بخشند. آن‌ها می‌توانند محصولات شما را واقعی کنند و باعث می‌شوند مخاطب تا حدی کیفیت را ببیند.

15-‌ تصویرسازی های خلاقانه در پوستر تبلیغاتی

عکاسی لزوما همیشه نیاز شما را برآورده نمی‌کند و یا شاید همیشه بودجه کافی برای عکاسی وجود نداشته باشد. به جای آن‌کار، شما می‌توانید خودتان کاراکتر خلق کنید. شما می‌توانید یک دنیای بزرگ و به‌خصوص در زمینه هدفتان خلق کنید. تصویرسازی می‌تواند مسطح و یا دارای لایه و عمق باشد.

16-‌ طراحی غیر معمول پوستر تبلیغاتی

از فونت‌های غیر معمول استفاده کنید. تصاویر متضاد را در کنار هم قرار دهید. تصاویر و اطلاعات رو به‌گونه ای در کنار هم قرار دهید که یک چیز جدید خلق شود.

17-‌ همسو بودن تمام اجزای گرافیکی

ابتدا تصمیم بگیرید که مخاطب قرار است به چه ترتیبی مطالب پوستر تبلیغاتی شما را بخواند. سپس برای دستیابی به این هدف، از رنگ‌ها، خطوط، ابعاد و میزان متن استفاده کنید و برایش یک مسیر مشخص قرار دهید.

18- اطلاعات متراکم و خوانا

خوانا بودن پوستر تبلیغاتی الزاما به این معنا نیست که مخاطب بتواند تمام مطالب روی پوستر را مطالعه کند. باید مطمئن شوید که مخاطب دقیقا متوجه تبلیغ شما شده است و می‌داند محصول، خدمات یا توصیه شما چیست. مطمئن شوید که از فاصله زیاد هم پوستر شما قابل فهم است.

19-‌ به فرمت و قطع پوستر دقت کنید

تمام پوسترهای تبلیغاتی از لحاظ سایز و طراحی یکسان نمی‌باشند. اندازه و فرم پوستر را بنا به ایده خودتان تغییر دهید. الزامی ندارد همیشه پوستر‌ها عمودی باشند. طراحی صفحه بصورت افقی و یا حتی دایره ای را امتحان کنید.

20- پوستر تبلیغاتی باید احساسات مخاطب را به چالش بکشد

یک تک کلمه یا یک عکس تنها می‌تواند احساسات مخاطب را به چالش بکشاند. احساس عشق، احساس خشم و یا حتی مریضی.

عکس یک زن در حال گریه کردن، عکس یک مرد در حال مرگ، کلمه آتش، با دیدن چنین عکس‌هایی بیننده کاملا احساساتی می شود و نیاز دارد بیشتر بداند.

21-‌ ایجاد یونیفرم طراحی برای رویدادهای مختلف

هنگامی‌که شما بیش از یک رویداد یا محصول دارید، طبیعتا باید بیش از یک پوستر تبلیغاتی طراحی کنید. وقتی یک‌سری پوستر طراحی می‌کنید، بد نیست قالب یکسانی داشته باشند. به این معنا که تصاویر و رنگ‌ها می‌توانند تغییر کنند ولی پوستر دوم و سوم باید مخاطب را به یاد پوستر اول هم بندازد. این به‌معنای کپی نیست. به‌معنای ایجاد ساختار یکسان برای همه آن‌هاست. پوسترها هر کدام به صورت جدا باید دارای پیام باشند و وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، معنا داشته باشند.

22- برای مخاطبتان طراحی کنید.

پیش از آن که چیزی را بفروشید، باید خریدار آن‌را خوب بشناسید. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما مطابق سلیقه، عادت خریداری و فرهنگ اوست.

23-‌ ایجاد علاقه با استفاده از تضاد

به شیوه‌های گوناگون، تضاد ایجاد کنید. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. مانند آبی و نارنجی. فونت‌های کوچک و بزرگ را در کنار هم بیاورید.

24-‌ شکستن اصول و قواعد طراحی پوستر تبلیغاتی

محدودیت‌ها را از بین ببرید. از غیرممکن‌ها استفاده کنید. چیزهایی که در کنار هم جور نمی‌شوند را در کنار هم بیاورید.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید