پوستر تبلیغاتی

آخرین بروزرسانی: 05 آذر 1398
1937
0
چرا خدمات نشرآنلاین

پوستر تبلیغاتی سریع‌ترین راه برای انتقال پیام و برقراری ارتباط با مخاطب است و اگر تبلیغ از طراحی منحصر به فردی برخوردار باشد، در این صورت است که یک تبلیغ سودمند خواهد بود. گاهی آنها فقط جنبه تبلیغ دارند، اما برخی از کمپانی‌ها به سختی روی آن کار می‌کنند تا آن تبلیغ به یک ابزار تبلیغاتی و قابل رقابت و موفق برای معرفی شرکت شان باشد.

برای هر کمپانی سعی در معرفی و ارائه محصولات در قالب نسخه‌های چاپی به شیوه تأثیرگذار کاری چالش برانگیز و مشکل است. یک تبلیغ چاپی خنده دار با یک ایده ای خنده دار آغاز می شود، اما باید به این ایده هنرمندانه روح بخشید و آن را به یک جلوه بصری زیبا تبدیل کرد. برای اینکه تبلیغ تأثیرگذارتر شود باید در آن از متن‌های جذاب در آن استفاده کرد، مثلا فلان هنرمند از اینجا دیدن کرده است و یا فلان بازیگر در اینجا غذا خورده است. در این صورت مردم یکدیگر را خبر می‌کنند تا به فروشگاه شما بیایند.

طراحی پوستر

طراحی پوستر و صفحه آرایی، اساسی‌ترین بخش از طراحی پوستر تبلیغاتی می‌باشد. علاوه بر مکانی که پوستر در آنجا نصب می‌گردد، رعایت اصول طراحی پوستر و به تصویر کشیدن ایده هایی خلاقانه نقش کلیدی در جذب مخاطبان ایفا می کند.

در طراحی پوستر تبلیغاتی می‌بایست به گونه ای صریح و شفاف، خلاصه مطلب را ادا کرد، زیرا که شخص عابر فرصتی برای تحلیل کردن، هضم پیچیدگی و خواندن مطلب طولانی ندارد. از اصول و رعایت استاندارد های طراحی می توان به ابعاد و تناسبی که در سایز چاپ پوستر و نوشته ها و تصاویری که بر روی پوستر چاپ می‌شوند، اشاره کرد.

سایز نوشتار در طراحی، می‌بایست روان و خوانا باشند. ابعاد تصاویر و عکس‌هایی که در طراحی در نظر گرفته می شود، باید قابل تشخیص و واضح باشند. کیفیت عکس و تصاویر و ترکیب رنگ‌های استفاده شده در طراحی پوستر و چاپ آن، میتواند تأثیر بسزایی بر جلب توجه مخاطبان بگذارد.

یکی از عوامل مهم در طراحی، توجه به مکان نصب پوستر است، از این جهت که اگر عابر فقط در کمتر از چند ثانیه می‌تواند پوستر را تماشا کند، الزاما باید جمله کوتاه و تأثیر گذار، به همراه تصویری جذاب متناسب با کالا یا خدمات خود در طراحی خلق کنید که در کسری از زمان حس درک و آشنایی و تمایل به امتحان کردن آن را در بیننده ایجاد کند. محتوای نوشتاری بنیادی ترین تأثیر را بر ذهن مخاطب می‌گذارد.

جملات و محتوای نوشتاری در طراحی پوستر تبلیغاتی بیشتر از طراحی پوستر صنعتی و علمی اهمیت دارد. پوسترهای علمی معمولا در نمایشگاه‌ها برپا می‌شود و مخاطبان با مکث بیشتری می‌توانند به مطالعه آن بپردازند.

از جمله مواردی‌که می‌بایست در طراحی توجه ویژه‌ای به آن نمود، تکراری نبودن ترکیب و توازن رنگ‌ها و نوشته‌ها می‌باشد، زیرا که نگاه مخاطبان از روی طرح‌های تکراری بدون دقت کردن به محتوای آن عبور خواهند کرد. پس متفاوت بودن طرح پوستر و چشمگیر بودن آن می‌تواند پوستر تبلیغاتی شما را در میان پوسترهای دیگر زبانزد کند.

سریع الانتقال بودن در پیام مورد نظرتان به مشتری یکی از عوامل مهم دیگر در طراحی می‌باشد. در پوستر تبلیغاتی و صنعتی کیفیت  تصویری که قرار می‌دهید و چگونگی خود عکس نقش مهمی در درک مخاطب از محصول شما دارد.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید