طراحی صفحات مجله

آخرین بروزرسانی: 14 دی 1398
2409
0
صفحه آرایی مجله
چرا خدمات نشرآنلاین

در طراحی صفحات مجله ها بر اساس موضوع مطالبی که در آن ها موجود است، توجه به نکاتی بسیار حائز اهمیت می باشد که در این مقاله به برخی از آنها می پردازیم.

صفحه آرایی مجله ها

در طراحی صفحات مجله می بایست به این نکته توجه داشته باشید که صفحه ها به صورت زوج در مقابل خواننده قرار داشته باشند و دو صفحه ی رو به روی هم لازم است دارای ارتباط مناسبی باشند. در حقیقت طراحی صفحه های مجله از حروف چینی، تصاویر، رنگ ها، کادر و … تشکیل شده است.

لذا توسط این قابلیت ها می توان دو صفحه زوج مجله را به سادگی با یکدیگر مرتبط نمود تا خواننده با اشتیاق فراوانی محتویات درون مجله را مطالعه نماید.ضمن اینکه بعضی اوقات می توان از یک تصویر افقی روی صفحات زوج، به منظور برقرار نمودن ارتباط معنایی بیشتر محتویات مجله استفاده نمود.

از آنجایی که صفحه بندی مطالب به منظور درج مطالب، از دو آرایش ستونی مختلف پدید آمده است؛ لازم است میان مطالب درج شده ارتباط معنایی مناسبی اعمال شود. تا خواننده همخوانی طراحی صفحات را با موضوع مطالب درج شده کاملاً احساس کند. لذا صفحه بندی مجله ها به غیر از نوآوری، برای عرضه یک طراحی کاربردی و ایده آل به تخصص عملی نیازمند است.

ارتباط صفحه های مجاور در صفحه آرایی مجله ها

در صفحه بندی مجله ها صفحه های مجاور به علت ایجاد یک ترکیب، بسیار مهم هستند. در این صفحات گرید می بایست طوری باشد که میان صفحه ها پیوند بصری برقرار کند.

بهتر است در صفحات مجاور جایگذاری تصویر به طور یکسان صورت گیرد. به کارگیری از یک عکس یکسان در دو صفحه موجب اتحاد میان صفحه ها می شود ولی لازم است طوری انتخاب شود که بخش اصلی آن در عطف قرار نگیرد.

استفاده از رنگ در صفحه آرایی مجله ها

در مجله ها نخستین عنصر مورد توجه خواننده، رنگ های مورد استفاده در صفحات آن می باشد. بهتر است از رنگ های متضاد مثل مشکی و قرمز برای جذب بیشتر خواننده به کار برده شود.

ضمن اینکه رنگ هایی که متناسب در یک طیف رنگی مثل نارنجی تیره و یا نارنجی کم رنگ مایل به زرد باشند می توانند به منظور جذب بیشتر مخاطب تضاد رنگی زیبا و گیرایی ایجاد نمایند.

لازم به ذکر است برای متن های یک مجله رنگ مشکی و برای صفحه بندی صفحات آن رنگ سفید به کار برده می شود. از این رنگ های متضاد به منظور افزایش خوانایی مطالب استفاده می کنند. نحوه استفاده از رنگ ها، برای مجله ها به سلیقه ی مخاطبان آن مجله بستگی دارد.

به کار گیری از رنگ های متضاد آرامش دهنده و هیجان انگیز موجب می شود که خواننده با ذوق و اشتیاق بیشتری به مطالعه مجله ادامه دهد. در ضمن لازم است بدانید که رنگ های استفاده شده در مجلات اقتصادی، سیاسی، هنری، فرهنگی و … کاملاً متفاوت می باشند.

حروف رنگی متنی که روی عکس ها به چاپ می رسند، بر اساس رنگ اصلی پس زمینه تصویر تعیین می شوند. به عنوان نمونه در صورتی که رنگ مورد استفاده در متن نارنجی باشد، مناسب ترین رنگ برای متن روی تصویر رنگ آبی می باشد.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید