نقش طراحی کاتالوگ در جذب مخاطب

آخرین بروزرسانی: 18 آبان 1399
2419
2
کاتالوگ برتر
چرا خدمات نشرآنلاین

کاتالوگ و بروشور دو مورد از محبوب‌ترین و قدرتمندترین نشریات جهت بازاریابی و معرفی محصول هستند. نقش طراحی کاتالوگ در جذب مخاطب بگونه‌ای است که ما حتی پس از خرید نیز علاقه مندیم تا در مسیر خروج از فروشگاه غرق در محصولات معرفی شده در کاتالوگ شویم. کاتالوگ‌ها بخش مهمی از ابتکارات بازاریابی بسیاری از شرکت‌ها هستند و یکی از قدرتمندترین وسایل بازاریابی برای بدست آوردن اطلاعات درمورد محصولات و خدمات هستند.

طراحی چشم نواز، چیدمان هوشمندانه، استفاده از تصاویر جذاب و سازمانی سنگ بنای اصلی طراحی کاتالوگ هستند. در طراحی و چیدمان صفحات کاتالوگ باید توجه داشت که صنایع مختلف معمولاً رویکردهای متفاوتی را می‌طلبند.

کاتالوگ شیء فیزیکی است که معمولاً برروی یک میز قرار می‌گیرد تا به راحتی در دسترس مشتریان باشد. اولین گام جذب مخاطب با تصاویر و صفحه‎آرایی جذاب آن است. پس از آنکه توجه مخاطبان خود را جلب کرد،‌ کاتالوگ اطلاعات مفصلی را در اختیار آنها قرار خواهد داد. اطلاعات سودمند در رابطه با محصولات گام دوم نقش طراحی کاتالوگ در جذب مخاطب برای خرید محصولات است.

مهم نیست که یک کاتالوگ الکترونیکی یا چاپی باشد. کلید موفقیت جذابیت یک کاتالوگ چیدمان و صفحه‌آرایی آن است. بدون چیدمان مناسب،‌افراد کمتری تمایل به خواندن آن کاتالوگ خواهند داشت.

یکی از بهترین راهها برای اطلاع از نحوه طراحی کاتالوگ، بررسی نمونه‌های مشابه است. توجه داشته باشید خلاقیت و نوآوری در زمینه طراحی و صفحه بندی کاتالوگ شرط اول است. اما با بررسی کاتالوگ‌ها متوجه خواهید شد که تعریف کاتالوگ فراتر از کتابی برای معرفی محصولات قابل فروش است. کاتالوگ می‌تواند مجموعه‌ای از مواردی باشد که به شیوه‌ای منظم و با هدفی خاص سازمان یافته‌اند.

در ادامه می‌توانید چند نمونه مختلف از کاتالوگ را مشاهده کنید.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر
دیدگاه خودتون رو بنویسید
    1. سلام
      خوشحالیم که مطالب مورد توجهتون قرار گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید