نکات خواندنی درباره کاتالوگ و بروشور

آخرین بروزرسانی: 18 آبان 1399
2329
0
بروشور و کاتالوگ
چرا خدمات نشرآنلاین

بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی می باشد كه مشمول مشخصات، كاربرد كلی و بعضی اطلاعات دیگر در خصوص محصولات شرکت ها بوده كه مشتریان و مصرف کنندگان به کسب این اطلاعات نیاز دارند. بروشور و کاتالوگ با یکدیگر متفاوتند نکات خواندنی درباره کاتالوگ و بروشور در درجه اول اینکه کاتالوگ برای توزیع کننده ها طراحی و چاپ می شود، ولی بروشور برای مصرف کننده جز؛ ضمن اینکه در ادامه می توان به کم هزینه تر بودن بروشور نسبت به کاتالوگ اشاره نمود.

درکل برقرار نمودن ارتباط موثـر با مصرف کنندگان برای هـر سازمانی از اهمیـت ویژه ای برخوردار است و در ایـن خصوص یکی از مناسب ترین و بهتـرین ابزارها جهت معرفی، بروشور می باشد ضمن اینکه خدمات و محصولات شرکت ها را به شکلی زیبا و جالب در اختیار مخاطبان قرار می دهد. به طور کلی طراحی بروشور موجب جذابیت شکل انتقال اطلاعات می شود. برای طراحی بروشور می بایست انتظارات مصرف کنندگان و اهداف مشتریان را مد نظر قرار داد.

نکاتی در مورد طراحی کاتالوگ و بروشور

لوگو

لوگو یکی از موارد مهم و اساسی می باشد  که می بایست در طراحی از آن استفاده شود. در صورتی که لوگویی وجود نداشت حتی اگر سفارش دهنده اصرار داشت از طراحی آن اجتناب نمایید چرا که لوگوی یک شرکت نماد کار و تجارت و نشان دهنده نوع فعالیت شرکت سفارش دهنده می باشد. لوگو می تواند در ابزار و آیتم های ارتباطی از قبیل بروشور نقش یک ابزار تبلیغاتی مهم و مؤثر را ایفا نماید.

رنگ

یکی دیگر از عناصر مؤثر و جذاب هر طرح، رنگ ها هستند. به دلیل نقش مهمی که رنگ ایفا می نماید، چاپ رنگی کار، ارزش صرف هزینه را خواهد داشت. با به کارگیری از رنگ بندی گوناگون و زیبا، در واقع طرح را به گونه ای برجسته تر و جذاب تر در بروشور معرفی می کنید. میانگین زمانی که یک شخص بروشوری را رؤیت می کند اغلب 7 ثانیه بوده و این رنگ است که توجه مخاطب را جلب نموده و موجب می شود مخاطبان وقت بیشتری صرف آن کنند.

عکس ها

در کاتالوگ یا بروشور خود از مطالب و متن های کسل کننده و طولانی مانند یک کتاب داستان استفاده نفرمایید. یکی از عناصری که موجب جذب بیشتر مخاطب می شود تصاویر و عکس ها و عناصر کار می باشد.

در حد امکان در کار خود از عکس های با کیفیت بالا استفاده نمایید. در نتیجه صرف هزینه برای مهیا نمودن یک عکس با کیفیت و مناسب ارزش دارد، تا طرحی جذاب تر و بهتر ارائه گردد. نکته اساسی دیگر این است که هر اندازه که از تصاویر نسبت به متن بیشتر استفاده شود کار بیشتر جلب توجه می کند.

تصاویر محصولات

ارائه عکس محصولات، هدف اصلی ما در معرفی کالا می باشد و لزوم طراحی بروشورها و نوع معرفی محصولات آن، موجب می گردد تا با طراحی بروشور جذاب تر و زیباتر، میزان فروش محصولات افزایش یابد.

بروشور نه تنها به منظور معرفی مستقیم کالا به کار گرفته می شود، بلکه با تیراژ بالا تر و کم هزینه تر از کاتالوگ به چاپ می رسد و شامل نکاتی می باشد که مورد نیاز مشتریان است. تصاویر و عکس ها استفاده شده در بروشور اغلب از آیتم ها و محصولات مهم شرکت بوده تا مصرف کننده به هدف عرضه این بروشور پی ببرد.

فضا

توصیه می شود در فضای یک بروشور متون بروشور علامت گذاری شود و با علائم، موضوع آنها بخش بندی شود تا از طریق آن ها متن های طولانی تر و پاراگراف ها در بروشور کوتاه تر به نظر آیند، ابتدای متن ها با نقطه گذاری مشخص گردد و لازم است فاصله میان خطوط رعایت گردد تا خوانا و زیباتر باشد و مخاطب اشتیاق بیشتری به مطالعه و مشاهده بروشور پیدا کند.

یکنواختی

توصیه می شود که در طراحی یک بروشور به میزان متن و نسبت آن به تصاویر توجه فرمایید و در آنها از متن های طولانی استفاده نکنید و تا حد امکان فضای خالی برای چرخش چشم و استراحت آن در نظر بگیرید تا بروشور را از حالت خسته کنندگی و یکنواختی در آورید. برای نوشته ها و به طور کلی بدنه متن و زیرنویس ها فونت و سایز سازگار و یکسانی به کار برید تا بروشور شما ظاهری خوشایند داشته باشد.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید