10 نکته لازم برای طراحی بروشور

آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1398
2644
0
طراحی بروشور
چرا خدمات نشرآنلاین

شاید برای شما هم سؤال باشد که یک بروشور خیره کننده چه ویژگی‌هایی دارد. نکات خاصی در طراحی صفحه وجود دارد و 10 نکته لازم برای طراحی بروشور می‌تواند شما را راهنمایی کند که که برای داشتن یک طرح حرفه‌ای رعایت چه نکاتی لازم است.

طراحی-بروشور

1- پیش از شروع هدف خود را شناسایی کنید

قبل از شروع طراحی از مشتری خود بپرسید که چرا احساس می‌کنند به یک بروشور احتیاج دارند؟ اهداف آنها را بدانید چرا که بسیاری از کسب و کارها زمانی احساس نیاز به  بروشور می‌کنند که بروشور قبلی بازخورد مورد نظرشان را نداشته باشد. پس بهتر است پیش از شروع طراحی از آنها هدف دقیق را بپرسید و بدانید که در پی کسب چه نتیجه‌ای هستند.

2- قلم های خود را محدود کنید.

زمانی که به فکر طراحی یک بروشور هستید به فونتهای زیادی احتیاج نخواهید داشت. فقط یک فونت، برای عنوان و زیر عنوان و متن اصلی کافی است. طراح گاه فکر میکند برای بیان برتری و مزیت خود نسبت به سایر رقبا نیاز است که فونتهای جدیدی طراحی کرده و بروشور خود را متنوع سازد. اما بهترین راهنما برای انتخاب فونت می‌تواند برند و فونتهای استفاده شده‌ی معمول در سازمان باشد که به نوعی هویت شرکتی را بازگو میکند.

3- اندازه کاغذ و قطع بروشور را تعیین کنید

قبل از شروع طراحی باید به اندازه کار، نوع کاغذ و تقسیمات کاغذ دقت کرد. بروشورها معمولاً بصورت دو لت،‌ سه لت و چهار لت طراحی و چاپ می‌شوند.

4- خوانندگان را در اولویت قرار دهید

هنگام ایده‌پردازی برای طراحی بروشور هدف نهایی را در نظر داشته باشید. آیا این بروشوری است که در پاسخ به درخواستهای ارائه شده توسط مشتریان و طبق نظر و خواسته آنها است یا نه. این بروشور چه اطلاعاتی را برای ارائه دارد. طرح را برای مشتری بزنید نه برای خود و یا حتی برای شرکت.

5- از عبارات ساده استفاده کنید.

شما میخواهید ویژگیهای یک بروشور مناسب را بدانید؟ گاهی طرح‌های ساده بهتر هستند. اگر مشتری تصمیم گرفته است که می‌خواهد از تصاویر زیادی استفاده کند که همه یک هدف را دنبال می‌کنند بهتر است تصاویر بدون فاصله و به هم چسبیده باشند. راه حل ممکن است این باشد که به جای آن از یک کاور استفاده کنید.

6- طرح را برروی کاغذ بیاورید

خود را به یک طرح محدود نکنید. بهتر است بجای اینکه تمام زمان خود را برای یک طرح صرف کنید، چند پیش طرح را برروی کاغذ بیاورید و در میان مخاطبین به اشتراک بگذارید و بازخورد مثبت و منفی هرکدام را ارزیابی کنید. طرحی که بیش از دیگران طرفدار داشت می‌تواند مورد پردازش بیشتر قرار گیرد.

7- از ابزار مفید استفاده کنید.

هر عنصری که می‌تواند باعث جذب مخاطب شود مفید است. استفاده از طرح های متفاوت و متنوع، که باعث حواسپرتی مخاطب شود برای او سوال ایجاد شود و برای دنبال کردن مطالب مشتاق شود.

8- از کسب و کار تصویر مناسبی ارائه دهید.

طراحی بروشور باید با مطابق با تصور مشتری باشد. مؤسسات خیریه بروشورهای لوکس نمی‌خواهند تا این تصور را برای مردم ایجاد کنند که آنها پول زیادی برای خرج کردن دارند. در عین حال ممکن است یک محصول جدید نیاز به بروشوری شگفت انگیز و پر زرق و برق داشته باشد.

9- به کیفیت عکسها توجه داشته باشید.

برای اینکه یک بروشور محصول با کیفیت داشته باشید و مخاطب از دیدن آن لذت ببرد به عکسهای خوب نیاز دارید. اگر از تصاویر بورس استفاده می‌کنید. سعی کنید تصاویر کمیاب و نابی را پیدا کنید که برای مخاطب جدید و تازه باشد.

10- خلاقیت داشته باشید

نکته متمایز کننده شما از سایر طراحان خلاقیت شماست. هدف ایجاد طرحی اصلی و منحصر به فرد است مهم است که ویژگی منحصر به فرد بودن آن قابل تشخیص باشد. به مجموعه‌ای از بروشورها فکر کنید و طرح خود را که در میان آنها می‌درخشد.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید