تنظیم صفحات زوج و فرد کتاب در نرم‌افزار ورد

آخرین بروزرسانی: 17 دی 1399
4253
0
آموزش صفحه زوج و فرد ورد word
چرا خدمات نشرآنلاین

کتاب ها از صفحات زوج و فرد تشکیل شده اند و معمولا سرصفحه‌ها و شماره صفحه‌ها جایگاه متفاوتی در صفحات زوج و فرد دارند. همچنین معمولا متن سرصفحه‌ها در صفحات زوج و فرد متفاوت هستند بصورتی که در صفحه زوج نام کتاب و در صفحه فرد نام فصل یا بخش در صفحه قرار می‌گیرد. لذا در ورد لازم است تنظیماتی را انجام دهید که صفحات در حالت زوج و فرد قرار بگیرند. در ادامه شما را با تنظیمات و شیوه ی گذاشتن سرصفحه و شماره صفحه در صفحات زوج و فرد آشنا می‌کنیم.

تنظیم صفحات زوج و فرد در ورد

برای تنظیم صفحات زوج و فرد می توانید با دابل کلیک بر روی قسمت بالایی صفحه (سرصفحه) و یا در سربرگ Insert با انتخاب یکی از گزینه های بخش هدر و فوتر و یا شماره صفحه، سربرگ Design را فعال کنید تا در این سربرگ با تیک گزینه ی Diffrent odd & Even pages در بخش Options صفحات زوج و فرد برای شما فعال شود.

قرار دادن سرصفحه در صفحات زوج و فرد ورد

با فعال کردن گزینه صفحات زوج و فرد که قبلتر گفته شد اکنون می‌توانیم سرصفحه ی جداگانه ای برای صفحات زوج و فرد تنظیم کنیم. برای قرار دادن سر صفحه در صفحات زوج و فرد می‌توانید با دابل کلیک در بالای صفحه ی فرد، عنوان خود را وارد کنید تا در صفحات فرد اعمال شود. همچنین برای صفحات زوج با دابل کلیک کردن در بالای صفحه زوج، عنوان خود را وارد کنید تا در صفحات زوج نیز اعمال شوند. دقت داشته باشید اگر می‌خواهید عنوان صفحات زوج به سمت بیرون صفحه باشد باید آن را با استفاده از کلید میانبر Ctrl+Shift سمت راست روی کیبورد و یا با گزینه راست چین کردن به سمت راست صفحه انتقال بدهیم.

قرار دادن شماره صفحه در صفحات زوج و فرد ورد

برای قرار دادن شماره صفحه در صفحات زوج و فرد می‌توانید مانند سرصفحه عمل کنید با این تفاوت که در سربرگ Insert گزینه ی Page Number را انتخاب کنید.

امیدواریم از این آموزش کوتاه بهره کافی را ببرید.
همراه ما باشید در نشرآنلاین

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید