شروع طراحی مجله

آخرین بروزرسانی: 24 آذر 1398
2068
0
magazine
چرا خدمات نشرآنلاین

برنامه‌ریزی و نظم دهی دقیق اولین گام برای شروع طراحی مجله است. کار اصلی طراح، خلق یک نقشه، یک الگو یا برای طراحی و صفحه آرایی مجله است که شبیه به آماده سازی و نظم دهی بولتن است.

1-‌ جلد

چهره‌ها و نه مکان‌ها، مجلات را می‌فروشند. بسیاری از مجلات مصرف کننده عکس‌ها و تصاویری از افراد معروف را بر روی جلد خود چاپ می‌کنند. تحلیل‌گران صنعتی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که چهره cher روی جلد می‌توان فروش هر مجله‌ای را تضمین کند. شروع طراحی مجله جلد مجله است که مانند پنجره یا ویترین جلوی مغازه است: مرده را به ورود ترغیب می‌کند. در واقع مشتریان را به خرید مجله دعوت می‌کند. مجلات معروفی چون نشنال جئوگرافی، نباید در زمینه گرافیک جلد مجله به تجربه‌گری بپردازد، زیرا مشترکین وفاداری دارد. بسیاری از مجلات نیز هنوز در صدد دستیابی به آن مشترکین وفادار هستند. جلد مجلات به آسانی می‌تواند هویت خاصی برای مجله پدید آورد.

2-‌ فهرست مطالب

برخی از مجلات میزان زیادی از اطلاعات را ارائه می‌دهند و لذا به فهرست مطالب بزرگی گاه تا دو صفحه با تصویر نیاز دارند. اگر جلد مجله خواننده یا مشتری را به خود جلب کند، خواننده سپس به صفحه فهرست مطالب می‌رود تا ببیند که در کجا می‌تواند مطالبی درباره cher مطالعه کند. در اینجا خواننده عناوین مطالب را مرور می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه مدت را باید صرف مجله کند.

روزهای فهرست مطالب تک ستونی سیاه و سفید گذشته است. از آنجا که رقابت بین مجلات بسیار شدید شده است. امروز صفحات فهرست مطالب، خود یک مینی مجله است که گاه شامل عکس و تصاویر و یا نقل قول است. پیام نهفته در اینجا این است که در این مجله مطالب زیادی وجود دارد که باید پیش از ورق زدن، درباره آنها بدانید.

3-‌ بخش‌های داخلی

بخش‌های داخلی مجله می‌تواند چیزی حدودا بین بخش‌نامه به سردبیر تا دیدگاه‌ها، مقالات مصور، یا مرور باشد. خواننده به دیدن بخش‌های ثابت در هر شماره عادت می‌کند و علائق خاص خود را دارد.

4-‌ مقالات

در شروع طراحی مجله بخش مقالات مجله، یک ویترین برای ساختار دبیری مجله، و نیز برای تصاویر و عکس است. مدیر هنری مجاز است که با شیوه‌های مختلف چاپ کلمات را در صفحه تجربه کند. مجله نیویورک تایمز که یک روزنامه نسبتا سنت‌گراست، بخش مجله ساندی را با کاربرد حروف‌چینی تخیلی برای عناوین هر مقاله که معرف محتوای مقالات بود، تغییر داد.

5-‌ تصویر و عکس

تصاویر و عکس‌ها نقش کانونی صفحه را دارند و توجه خواننده را که وقت چندانی برای خواندن تمام مقاله را ندارد، جلب می‌کند. در عصر اطلاعات، که تصاویر رنگی پیش‌رونده‌اند، تصاویر سیاه و سفید چشمگیرترند و در مجلات با عکس‌های بزرگ که تا برش ادامه می‌یابد و متن کوچکی دارد، استفاده می‌شود. یک مقاله دو صفحه‌ای غالبا دارای یک صفحه تمام مصور و با متن کوتاه یا بدون متن است.

6-‌ حروف‌چینی

حروف چاپی و شکل حروف باید با پیام مقالات و شخصیت مخاطب هماهنگ باشد. حروف چاپی و اندازه آنها نیز باید با پیام دبیری مناسب باشد. می‌توان بر روی صفحاتی که فاقد تصویر هستند، به روشی تصویری از حروف چاپی استفاده کرد.

7-‌ آگهی‌ها

مجلات به‌جز در موارد استثنایی معمولا برای بقای فعالیت خود به آگهی متکی هستند. در طراحی مجله باید توازن دقیق رعایت شود تا خواننده صرفا متوجه آگهی‌ها نشود. طراحی آگهی‌های تبلیغی و مطالب باید به شیوه جالب بصری در کنار هم قرار گیرند.

بررسی یک نمونه

مسئله: معرفی برنامه جدید مدیریت اداره بازرگانی (MBA) در مدرسه عالی بازرگانی در دانشگاه اندیانا.

راه‌ حل: دانشگاه اندیانا سینیتامک فارلند که از شرکت طراحی «مک فارلند و شرکا»، که در زمینه تحقیقات و استراتژی‌های بازاریابی تخصص دارد، فیل ویلسون طراح گرافیک و پاتریک بنت عکاس را به استخدام درآورد تا مسائل استراتژیک بازاریابی را حل کنند و بروشوری مصور برای معرفی و تبلیغ برنامه جدید (MBA) برای مدرسه عالی بازرگانی تهیه کنند.

اکثر داوطلبان MBA مردان و زنانی هستند که چندین سال شاغل بوده‌اند. بازگشت به مدرسه غالبا تصمیم مهم و مشکلی است – چیزی که ممکن است چندین شب بی‌خوابی به‌همراه داشته باشد. مک فارلند و ویلسون پیشنهادی را برای مجله‌ای ارائه دادند که به ترس‌های شخصی که چنین تصمیمات دشواری را اتخاذ می‌کند، اشاره دارد.

ویلسون برای متن مجله از کتابچه مدرسه نیوسنچری بهره برد و در آن عکس‌های رنگی و جذاب دانشجویان،اساتید، نمایی از فضای دانشگاه و نماهای جالبی از شهر بلومینگتون. حس کلی این بروشور بسیار دلپذیر و جذاب و اطمینان بخش است. این مجله همچنین برای بازدید از محوطه دانشگاه و شهر استفاده می‌شود.

منبع: کتاب صفحه آرایی، مارسل لاپوتور، ترجمه: فرهاد گشایش

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید