در زمان طراحی جلد مجله دو هدف مهم وجود دارد که باید به آنها توجه شود؛ مورد اول جلب توجه مخاطب و خریدار بالقوه است و هدف دوم بیان موضوع و رویکرد مجله یا مطالب درون مجله است. پس با توجه به دو هدف مهم باید طراحی جلد مجله به طوری باشد که درصد رسیدن به این اهداف افزایش یابد.
طراحی مجلهی قوی و جذاب با تکنیکها و خلاقیت خاصی طراحی میشود. طراحی جلد مجله باید به شکلی باشد که در گیشههای مملو از مجله، خودنمایی کند و نظر مخاطب را به خود جلد کند. پس سعی کنید با تکنیک و خلاقیت در طراحی جلد مجله، مفهومی را ایجاد کنید که با موضوع مجله شما هماهنگ باشد و در عین حال از جذابیت بالایی برخوردار باشد؛ همانطور که جلدهایی که در این صفحه قرار داده شدهاند این ویژگیها را دارند. در این صفحه نزدیک به 50 تکنیک برای طراحی جلد مجله قرار داده شده است که میتواند راهنمای مناسبی برای ایجاد و خلق طراحیهای منحصر به فرد توسط شما باشد.
1. عنوان تصویر، با تاکید بیشتر از عنوان مجله
در این تکنیک شما با تاکید زیاد بر روی عنوان تصویر جلد مجله، توجه زیادی را به خود جلد میکنید که همانطور که مشاهده میکنید عنوان تصویر، از نام مجله بسیار بزرگتر و همراه با تاکید زیاد قرار داده شده است. در این مجله تصویری از چهره ناتالی پورتمن با حالتی جسورانه، با عنوان قوی سیاه پوشانده شده است “The Black Swan Issue”
2. طرح را بچرخانید.
در این شماره از مجله Blend طرح جلد به شکلی جالب طراحی شده است که حس ورق زدن و حرکت اسلایدی تصویر را القا میکند. همانطور که مشاهده میکنید در این تکنیک، زمینه و عنوان در مرکز قرارداده شده و تصویر در حاشیه قرار گرفته است.
3. از پرسپکتیو یک نقطهای استفاده کنید.
این جلد مجله نیویورک تایمز شامل کادیلاک جیمز گاندولفینی برای نشان دادن موضوع “زندگیهایی که آنها زندگی میکردند و چیزهایی که آنها دوست داشتند” است. زاویه، محل قرارگیری، اندازه ماشین و زیرنویس طرح یک پرسپکتیو یک نقطهای را ایجاد میکند که در راه دور ناپدید خواهند شد.
4. استفاده از پوشش برش خورده لیزری
مجله Columbus Monthly از نقشه خیابان با برش لیزری برای شماره “ساخت کلمبوس” استفاده کرده است، که به طور مناسب توسط یک شرکت محلی کلمبوس طراحی و ساخته شده است. در طرح با اجرای تکنیکی خاص، پوشش خاکستری با برشهای روی آن و در پس زمینه صورتی، سایه و کنتراست را ایجاد میکند و جلوه خاصی به مجله داده است.
5. نمایش دنبالهدار یک اتفاق
جلد مجله Audubon از یک شبکه برای نشان دادن دنباله زیبایی از پرواز پرنده استفاده میکند که سوژه و اتفاق خاص و زیبایی را نمایش میدهد. در این طرح رنگ، پرواز و حرکت با تایپوگرافی مینیمالیستی تراز شده است که ترکیببندی زیبایی را ایجاد کرده است.
6. تصویر اصلی و پس زمینه را ادغام کنید.
تصویر و پس زمینه در این جلد از مجله Naif یکی شدهاند، زیرا بسیاری از موهای سیاه و براق دختر از پس زمینه سیاه قابل تشخیص نیست. برای ایجاد زیبایی بصری و ترکیببندی مناسب، یک گل سفید و گونه صورتی رنگ به آن افزوده شده است.
7. با تصاویر، حس را انتقال دهید.
مارتین شولر برای جلد مجله Stylist از اوزو آدوبا عکسی تهیه و روی جلد قرار داده که نمای نزدیک آدوبا – با چشمان بسته و دندانهای کاملا مشخص؛ شادی از نوع مغناطیسی و جذاب را نمایش داده که برای مخاطبان هم بسیار نشاطآور است.
8. با اشکال شفاف آزمایش کنید.
این جلد مجله No Cigar دارای اشکال و فرم شفاف و ساده بر روی عکس یک مدل با ظاهر تاملبرانگیر است. شفافیت باعث ایجاد بلوکهای رنگی میشود بدون اینکه خللی در نمایش تصویر ایجاد کند.
9. با رنگ صورت بازی کنید.
در طراحی این جلد مجله Vogue، با خطوط و زاویههای پررنگ که در صورت و دست مدل ایجاد شده است، حس و نمایی زیبا ایجاد شده است. گرچه طرح به صورت دیجیتالی اجرا شده است، اما نوارهای قرمز و فیروزهای مانند رنگ صورت با رنگهایی متناسب با سربسته به نظر میرسند.
10. با کاغذ توهم ایجاد کنید.
برای جلد مجله واشنگتن پست، آریان اسپانیر برای آشکار کردن نامههای پررنگ که موضوع مجله را بیان میکند، توهم کاغذهای برش خورده و مارپیچ را ایجاد کرد. موضوع این شماره “زندگی به یاد می آورد” داستان زندگی افرادی است که در سال 2012 از دنیا رفتند.
11. زیبا و شیرین هیچ مشکلی ندارد.
یک زیبایی لذتبخش و شیرین غالباً در دنیای جلد مجلات مغایر با جسارت است، اما میتواند چشم نواز باشد. در این جلد که برای دانشجویان L’ode توسط دانشجوی طراحی جولی فریو طراحی شده است، نمایش زیبایی از گیاهان که به نظر میرسد در سراسر صفحه شناور هستند میتواند چشمگیر و جالب توجه باشد.
12. با ایجاد بافت، حس را منتقل کنید.
استودیوی طراحی Maricor / Maricar برای شماره Neue Folk ’ مجله دسکتاپ این بافت را بر روی کاغذ قرار داده است. بافت گلدوزی به تصویر جلوهای سه بعدی میدهد که البته در این طرح، ارتباط هنرهای محلی به هنر دیجیتال ایجاد شده که در مورد موضوع مجله صحبت میکند.
13. از تماس چشمی خودداری کنید.
در حالی که مدلهای اکثر مجلات مستقیماً به بیننده نگاه میکنند ، مدل موجود در این جلد از Lovely نگاهی دیگر به اطراف دارد که – به همراه سبک مد – به کنجکاوی و عجیب بودن میافزاید.
14. یک منبع نور جعلی ایجاد کنید.
شین گریفین جلد مجله Print’s New Visual Artists را در سال 2015 طراحی کرد. او از شیب و نور در پس زمینه استفاده کرد تا ظاهر یک منبع نور را به گوشه سمت راست بالا برساند و حس بعد را به جلد اضافه کند.
15. با رنگهای درگیر کننده آزمایش کنید.
تصویرگر مت کوربین با رنگهای روانگردان و فرمهای کروی مانند بازی کرد تا تصویر یک زن قوی را که در پس زمینه سیاه و براق قرار گرفته است، ایجاد کند.
16. از یک عکس بی پروا استفاده کنید.
جذاب نیست که به این جلد Surf علاقهمند شوید که یک پسر جوان در حال بیرون زدن زبانش در مقابل دوربین است. به گفته Wedge & Lever ، “این پیچیدگی است که خود را خیلی جدی نمیگیرد.”
17. مرکز ماست را قرار دهید.
این جلد Pilot ، طراحی شده توسط Jase Mildren ، باعث افتخار جایزه در مرکز جلد است. این همچنین مانند چشم گاو نر کار میکند زیرا O محاصره کننده همان O کوچکتر در “Pilot” است و مدل از طریق آن مستقیم به نظر میرسد.
18. تصویر را پاره کنید.
این جلد واد با استفاده از توهم صورت دو مدل پاره شده برای نشان دادن تصویر دیگری از چهره اوست که شاید به دام افتاده یا شاید توانمند شده است. سه چشم به مشتری بالقوه نگاه میکنند.
19. از خطوط و فرمهای ساده استفاده کنید.
LiceUlice به “خیابان چهره” ترجمه میشود و یک مقاله خیابانی در بلگراد است که توسط اعضای گروههای حاشیهای به فروش میرسد. به طور متناسب، جلد دارای نمای نیم رخ و مشت گره کردهای است که نشان دهنده استحکامی است که مجله به آن چهرههای اغلب دیده نشده در خیابان میدهد. خطوط، فرمها و رنگهای بسیار ساده تصویری پررنگ و بیانی قوی ایجاد میکنند.
20. با بارکد بیانیه دهید.
تعداد کمی جلد مجله وجود دارد که بارکد چنین بخشی جدایی ناپذیر از طراحی باشد. بر روی این جلد La Luna de Metrópoli، بارکد در تصویری از حمله 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی تزریق شده است.
21. یک روکش شفاف اضافه کنید.
سیدنی لیم برای پوشش خود از Dwell از یک روکش شفاف با دکمه مسواک زدن استفاده کرده است. آرم سفید مانند ابری است که با حرکت شفافیت سایه آسمان را پرتاب میکند.
22. چیدمان مجموعه ای از تصاویر ساده
تصاویر ساده، یک پالت رنگی حداقل و یک زمینه سفید در این پوشش جالب برای Odd ترکیب شدهاند. میریام گارسیا مجموعهای از شناگران را ایجاد کرده است که بدون زحمت در سراسر صفحه شناور میشوند.
23. از فویل طلا برای انعکاس نور استفاده کنید.
این پوشش از Slanted با طلا – یا حداقل ورقه طلای – پوشیده شده و با الگویی مکرر که با نور میدرخشد، مهر میشود. طلا و درخشش عامل جذابیت را تقویت میکنند و مناسب موضوع “پاریس” هستند.
24. یک تصویر تار را با تایپوگرافی واضح مقایسه کنید.
دیوید کارسون، طراح گرافیک، به دلیل رویکرد کاوشگرانه در تایپوگرافی و چیدمان وی شهرت دارد. روی این جلد از Ray Gun او یک تصویر تار و تقریباً بخارپوش از بک را با تایپوگرافی سیاه و سفید کاملاً پررنگتر می کند که سوراخهای هر حرف پر شده است.
25. برای یک نمای کاملا نزدیک آماده شوید.
این پوشش از مجله Fricote از نمای نزدیک دهان و لب قرمز است که تمشک یخ زده را در دندانهای خود نگه داشته است. لبهای براق و مکعب یخ براق باعث افزایش فاکتور سطح بالای این پوشش میشود.
26. با نوع آزمایش کنید.
یک O کشیده در سر این پوشش شایعه از بالا به پایین صفحه کشیده میشود و دوباره به عقب باز میگردد. ماشه را با تصویر متصل میکند و خطی برای تراز شدن جزئیات مجله فراهم میکند.
27. از سورئالیسم غافل نشویدو
سوررئالیسم بیننده را وادار میکند که درگیر طرح شود و به تفکر بپردازد. همانطور که این جلد از مجله Magrocardona نشان میدهد. تصویر یک مدل است که به دو قسمت تقسیم شده است. سر و تنه او از پاها و پاهایش دور است و پاهایش در جهت دیگر قدم میزند.
28. با وسایل سنتی خلق هنر کنید.
بهتر است گاهی به جعبه ابزار سنتی خود سری بزنید و با رنگ، مداد رنگی، پاستیل و … بازی کنید تا به یک ترکیب هنری زیبا مانند جلد مجله Adbusters دست یابید.
29. از یک فرمول پیروی کنید.
جلدهای مجله Gist که توسط آژانس مکزیکی Anagrama طراحی شدهاند، همه از یک فرمول و قاعده مشخص پیروی میکنند. همیشه پرتره مدل با حاشیه فویل براق قاب گرفته شده است که در این طرح از یک قاب قرمز روشن روی یک عکس سیاه و سفید لوکس استفاده شده است.
30. از یک قاب بزرگ بهره بگیرید.
این جلد از مجله اسپلین از یک قاب ضخیم و بزرگ با یک تصویر کوچک استفاده کرده تا توجه را به تصویر مرکزی جلب کند. برای اینکه خللی در مرکز توجه ایجاد نشود عنوان، شماره و موضوع مجله با کمال دقت در امتداد لبهها قرار گرفتهاند.
31. ایجاد عکسهای نوستالژی با رنگهای قهوهای
بسیاری از تکنیکهای جالب طراحی را میتوانید در این جلد مجله Feld از جمله تایپوگرافی بلوکی، شفافیت و یک تصویر عجیب پیدا کنید. همه با رنگهای قهوهای روشن ارائه میشوند و در عین حال که کاملاً مدرن و معاصر هستند، حالتی نوستالژیکی به جلد میدهند.
32. شکل را شکل دهید.
به نظر می رسد چهره این مدل شکل گرفته و به پایین صفحه روی این جلد از نمایشگاه چکه میکند. با این حال، از نزدیک نگاه کنید و خواهید دید که در واقع یک روسری ابریشمی است که روی صورت و تنه مدل را پوشانده است.
33. برای برجستهسازی از یک قاب مشخص استفاده کنید.
یک خط سفید متلاشی و شکسته، دهان مدل را روی جلد مجله Hen قاب میگذارد و این به معنای برجسته سازی و جلب توجه تمسخرهای گونه او است.
34. با شفافیت هندسی عمق را اضافه کنید.
Myp یک مجله و پروژه طراحی آنلاین است که کارهای خلاقان و هنرمندان جوان را به نمایش میگذارد. الگوی هندسی با میزان شفافیت متفاوت بر روی تصویر یک مدل باد زده قرار گرفته و عمقهای مختلفی به تصویر اضافه میکند.
35. با عمق میدان آزمایش کنید.
روی جلد پدال از عمق میدان کم برای این عکس از مردی استفاده میکند که بیشتر و بیشتر در آب (نه کم) میلنگد تا احساس سرگیجه و ماجراجویی را به دست آورد.
36. حرکت پویا را بگیرید.
U / C – یا Under / Current – حرکت رقصندهای را که توسط گروهی از رقصندگان دیگر پرتاب شده یا گرفتار شده است، مسدود میکند. این حرکت در کشش پویای اندامهای دراز کشیده رقصنده اسیر میشود.
37. فضای منفی را کاوش کنید.
این جلد دست دوم با برش دادن سر ماست از جعبه سیاه جامد در مرکز صفحه، فضای منفی را کاوش میکند. نگاهی کوتاه به صورت مدل از طریق فضای منفی دیده میشود و به ویژه وقتی چادرهای مدل توسط جعبه سیاه و مدل موی زاویهدار او قاب میشود، چشمگیر است.
38. گمنامی پرورشدهنده
مجله بلژیک BEople نیز از یک مستر جامد در وسط صفحه استفاده میکند. با این حال، آن را روی صورت مدل قرار میدهند تا حس بیهویتی را تقویت کرده و ارتباط بین مدل و بیننده را مختل کند.
39. با یک الگوی تزئینی توهم ایجاد کنید.
در نگاه اول به نظر میرسد که این جلد دارای یک الگوی تزئینی طلایی است که روی تصویر قرار گرفته است. اما به نزدیکتر نگاه کنید و خواهید دید که تصویر اصلی طلایی و قهوهای است و در واقع یک الگوی سفید و فضای منفی است. نگاه کلی برای مسئله@ای با مضمون عشق توهمی، عاشقانه و احساسی است.
40. فضای خالی را به حداکثر برسانید.
این جلد از مجله Human Being Journal دارای فضای وسیعی از فضای خالی است که با حاشیهای به رنگ هلو قاب شده است. این ثابت میکند که مانترا “کمتر بیشتر است” و مانند هر جلد پیچیده دیگری جلوهگر است.
41. زاویه دیگری را در نظر بگیرید.
فوتبال شامل عکس پسری است که توپ را روی سرش متعادل میکند. از پایین عکس گرفته شده، عکس حضور پسر را افزایش میدهد و یک نقطه محو شده به سمت بالای صفحه ایجاد میکند.
42. گرما را با شفافیت رنگ اضافه کنید.
این پوشش از Esquire گرما و صدای جیر جیر را با تابستان افزایش میدهد. عکسی از یک بوسه در ساحل که در حال بوسیدن در ساحل است، در حالی که سر شاخه در حال آتش زدن است، به اصطلاح، با قرمز روشن آغشته میشود.
43. با شبح فضایی ایجاد کنید.
این جلد از Dallas Observer حال و هوای مطبوعی دارد و با نقاشی مردی که از سر و سایه بومی آمریکایی پوشیده و روی صورتش سایه افکنده است، جوی است.
44. یک تصویر را درون یک شکل تنظیم کنید.
براون بوک به طور مداوم یک تصویر – اعم از عکس یا تصویر – را درون یک شش ضلعی در یک صفحه سفید تنظیم میکند. این شماره از Brownbook مدل را از نظر استراتژیک قرار میدهد تا سر و انگشتان پا به گوشههای بالا و پایین شش گوش برسد.
45. همه چیز را به وسط منتقل کنید.
Collect همچنین از فرمول سازگار طراحی برای طرحبندی جلد خود استفاده میکند. مست مستر، جزئیات مجله و تصویر در وسط مجله قرار گرفته و زمینه جامد آن در اطراف آن پخش شده است.
46. یک رنگ باز کنید.
تکههای قرمز روشن در بالا، وسط و پایین این پوشش L’Insensé وجود دارد. رنگ قرمز تعادل را ایجاد میکند و شاخه اصلی، مدل و موضوع را با هم گره میزند و به طرز جالب توجهی کار میکند تا نگاه بیننده را به چشمان مدل بکشاند.
47. با پالت رنگی خود حالت ایجاد کنید.
طراحان Violaine & Jérémy از یک پالت رنگی لطیف و لطیف استفاده میکنند که متناسب با روحیه آرامش بخش مربوط به نوشیدن یک فنجان چای است که توسط بخار موجود در صفحه تقویت میشود.
48. با کاغذ پاره شده لایههایی ایجاد کنید.
در این جلد Clash سه چهره لایهبندی شده و ترکیب شده است که از توهم نوارهای کاغذی پاره شده برای آشکار کردن قسمتهای مختلف هر صورت استفاده میکند.
49. الگوهایی برای جلوه بصری چشمگیر پیدا کنید.
جلد Makeshift عکسی است که با زاویهای گرفته شده است که با تکرار، الگویی با جلوه بصری چشمگیر ایجاد میکند.
50. از فنون دستی استفاده کنید.
ویسنته گارسیا موریلو برای ایجاد این پوشش از یوروكوبو فقط از مداد و رژ لب استفاده كرد. او با حروف کشیده شده روی رژ لب، مداد لب را پوشانده و چهار بار این الگو را تکرار کرده است، هر کدام حرف دیگری دارند.