50 روش طراحی جلد مجله برای الهام بخشیدن به شما

آخرین بروزرسانی: 23 مرداد 1400
2885
0
نکات و ایده طراحی جلد مجله
چرا خدمات نشرآنلاین
فهرست محتوا نمایش

در زمان طراحی جلد مجله دو هدف مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود؛ مورد اول جلب توجه مخاطب و خریدار بالقوه است و هدف دوم بیان موضوع و رویکرد مجله یا مطالب درون مجله است. پس با توجه به دو هدف مهم باید طراحی جلد مجله به طوری باشد که درصد رسیدن به این اهداف افزایش یابد.

طراحی مجله‌ای قوی و جذاب است که با تکنیک‌ها و خلاقیت خاصی طراحی شود. باید طراحی جلد مجله به شکلی باشد که در گیشه‌های مملو از مجله، خودنمایی کند و نظر مخاطب را به خود جلد کند. پس سعی کنید با تکنیک و خلاقیت در طراحی جلد مجله، مفهومی را ایجاد کنید که با موضوع مجله شما هماهنگ باشد و در عین حال از جذابیت بالایی برخوردار باشد؛ همانطور که جلدهایی که در این صفحه قرار داده شده‌اند این ویژگی‌ها را دارند. در این صفحه نزدیک به 50 تکنیک برای طراحی جلد مجله قرار داده شده است که می‌تواند راهنمای مناسبی برای ایجاد و خلق طراحی‌های منحصر به فرد توسط شما باشد.

1. عنوان تصویر، با تاکید بیشتر از عنوان مجله

در این تکنیک شما با تاکید زیاد بر روی عنوان تصویر جلد مجله، توجه زیادی را به خود جلد می‌کنید که همانطور که مشاهده می‌کنید عنوان تصویر، از نام مجله بسیار بزرگتر و همراه با تاکید زیاد قرار داده شده است. در این مجله تصویری از چهره ناتالی پورتمن با حالتی جسورانه، با عنوان قوی سیاه پوشانده شده است “The Black Swan Issue”

2. طرح را بچرخانید

در این شماره از مجله Blend طرح جلد به شکلی جالب طراحی شده است که حس ورق زدن و حرکت اسلایدی تصویر را القا می‌کند. همانطور که مشاهده می‌کنید در این تکنیک، زمینه و عنوان در مرکز قرارداده شده و تصویر در حاشیه قرار گرفته است.

3. از پرسپکتیو یک نقطه‌ای استفاده کنید

این جلد مجله نیویورک تایمز شامل کادیلاک جیمز گاندولفینی برای نشان دادن موضوع “زندگی‌هایی که آنها زندگی می‌کردند و چیزهایی که آنها دوست داشتند” است. زاویه، محل قرارگیری، اندازه ماشین و زیرنویس طرح یک پرسپکتیو یک نقطه‌ای را ایجاد می‌کند که در راه دور ناپدید خواهند شد.

4. استفاده از پوشش برش خورده لیزری

مجله Columbus Monthly از نقشه خیابان با برش لیزری برای شماره “ساخت کلمبوس” استفاده کرده است، که به طور مناسب توسط یک شرکت محلی کلمبوس طراحی و ساخته شده است. در طرح با اجرای تکنیکی خاص، پوشش خاکستری با برش‌های رو آن و در پس زمینه صورتی، سایه و کنتراست را ایجاد می‌کند و جلوه خاصی به مجله داده است.

5. نمایش دنباله‌دار یک اتفاق

جلد مجله Audubon از یک شبکه برای نشان دادن دنباله زیبایی از پرواز پرنده استفاده می‌کند که سوژه و اتفاق خاص و زیبایی را نمایش می‌دهد. در این طرح رنگ، پرواز و حرکت با تایپوگرافی مینیمالیستی تراز شده است که ترکیب‌بندی زیبایی را ایجد کرده است.

6. تصویر اصلی و پس زمینه را ادغام کنید

تصویر و پس زمینه در این جلد از مجله Naif یکی شده‌اند، زیرا بسیاری از موهای سیاه و براق دختر از پس زمینه سیاه قابل تشخیص نیست. برای ایجاد زیبایی بصری و ترکیب‌بندی مناسب، یک گل سفید و گونه صورتی رنگ به آن افزوده شده است.

7. با تصاویر، حس را انتقال دهید

مارتین شولر برای جلد مجله Stylist در از اوزو آدوبا عکسی تهیه و روی جلد قرار داده که نمای نزدیک آدوبا – با چشمان بسته و دندان‌های کاملا مشخص؛ شادی از نوع مغناطیسی و جذاب را نمایش داده که برای مخاطبان هم بسیار نشاط آور است.

8. با اشکال شفاف آزمایش کنید

این جلد مجله No Cigar دارای اشکال و فرم شفاف و ساده بر روی عکس یک مدل با ظاهر تامل‌برانگیر است. شفافیت باعث ایجاد بلوک‌های رنگی می‌شود بدون اینکه خللی در نمایش تصویر ایجاد کند.

9. با رنگ صورت بازی کنید

در طراحی جاین جلد مجله Vogue با خطوط و زاویه‌های پررنگ که در صورت و دست مدل ایجاد شده است، حس و نمایی زیبا ایجاد شده است. گرچه طرح به صورت دیجیتالی اجرا شده است، اما نوارهای قرمز و فیروزه ای مانند رنگ صورت با رنگ‌هایی متناسب با سربسته به نظر می‌رسند.

10. با کاغذ توهم ایجاد کنید

برای جلد مجله واشنگتن پست، آریان اسپانیر برای آشکار کردن نامه‌های پررنگ که موضوع مجله را بیان می‌کند، توهم کاغذهای برش خورده و مارپیچ را ایجاد کرد. موضوع این شماره “زندگی به یاد می آورد” داستان زندگی افرادی است که در سال 2012 از دنیا رفتند.

11. زیبا و شیرین هیچ مشکلی ندارد

یک زیبایی لذت‌بخش و شیرین غالباً در دنیای جلد مجلات مغایر با جسارت است، اما می‌تواند چشم نواز باشد. در این جلد که برای دانشجویان L’ode توسط دانشجوی طراحی جولی فریو طراحی شده است، نمایش زیبایی از گیاهان که به نظر می رسد در سراسر صفحه شناور هستند می‌تواند چشمگیر و جالب توجه باشد.

12. با ایجاد بافت حس را منتقل کنید

استودیوی طراحی Maricor / Maricar برای شماره Neue Folk ’ مجله دسکتاپ این بافت را بر روی کاغذ قرارداده است. بافت گلدوزی به تصویر جلوه‌ای سه بعدی می دهد که البته در این طرح ارتباط هنرهای محلی به هنر دیجیتال ایجاد شده که در مورد موضوع مجله صحبت می کند.

13. از تماس چشمی خودداری کنید

در حالی که مدل‌های اکثر مجلات مستقیماً به بیننده نگاه می کنند ، مدل موجود در این جلد از Lovely نگاهی دیگر به اطراف دارد که – به همراه سبک مد – به کنجکاوی و عجیب بودن می‌افزاید.

14. یک منبع نور جعلی ایجاد کنید

شین گریفین جلد مجله Print’s New Visual Artists را در سال 2015 طراحی کرد. او از شیب و نور در پس زمینه استفاده کرد تا ظاهر یک منبع نور را به گوشه سمت راست بالا برساند و حس بعد را به جلد اضافه کند.

15. با رنگ‌های درگیر کننده آزمایش کنید

تصویرگر مت کوربین با رنگهای روانگردان و فرم های کروی مانند بازی کرد تا تصویر یک زن قوی را که در پس زمینه سیاه و براق قرار گرفته است، ایجاد کند.

16. از یک عکس بی پروا استفاده کنید

جذاب نیست که به این جلد Surf علاقه مند شوید که یک پسر جوان در حال بیرون زدن زبانش در مقابل دوربین است. به گفته Wedge & Lever ، “این پیچیدگی است که خود را خیلی جدی نمی گیرد.”

17. مرکز ماست را قرار دهید

این جلد Pilot ، طراحی شده توسط Jase Mildren ، باعث افتخار جایزه در مرکز جلد است. این همچنین مانند چشم گاو نر کار می کند زیرا O محاصره کننده همان O کوچکتر در “Pilot” است و مدل از طریق آن مستقیم به نظر می رسد.

18. تصویر را پاره کنید

این جلد واد با استفاده از توهم صورت دو مدل پاره شده برای نشان دادن تصویر دیگری از چهره اوست که شاید به دام افتاده یا شاید توانمند شده است. سه چشم به مشتری بالقوه نگاه می‌کنند.

19. از خطوط و فرم های ساده استفاده کنید

LiceUlice به “خیابان چهره” ترجمه می شود و یک مقاله خیابانی در بلگراد است که توسط اعضای گروه های حاشیه ای به فروش می رسد. به طور متناسب ، جلد دارای نمای نیم رخ و مشت گره کرده ای است که نشان دهنده استحکامی است که مجله به آن چهره های اغلب دیده نشده در خیابان می دهد. خطوط ، فرم ها و رنگ های بسیار ساده تصویری پررنگ و بیانی قوی ایجاد می کنند.

20. با بارکد بیانیه دهید.

تعداد کمی جلد مجله وجود دارد که بارکد چنین بخشی جدایی ناپذیر از طراحی باشد. بر روی این جلد La Luna de Metrópoli ، بارکد در تصویری از حمله 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی تزریق شده است.

21. یک روکش شفاف اضافه کنید.

سیدنی لیم برای پوشش خود از Dwell از یک روکش شفاف با دکمه مسواک زدن استفاده کرده است. آرم سفید مانند ابری است که با حرکت شفافیت سایه آسمان را پرتاب می کند.

22. چیدمان مجموعه ای از تصاویر ساده

تصاویر ساده ، یک پالت رنگی حداقل و یک زمینه سفید در این پوشش جالب توجه برای Odd ترکیب شده اند. میریام گارسیا مجموعه ای از شناگران را ایجاد کرده است که بدون زحمت در سراسر صفحه شناور می شوند.

23. از فویل طلا برای انعکاس نور استفاده کنید

این پوشش از Slanted با طلا – یا حداقل ورقه طلای – پوشیده شده و با الگویی مکرر که با نور می درخشد ، مهر می شود. طلا و درخشش عامل جذابیت را تقویت می کنند و مناسب موضوع “پاریس” هستند.

24. یک تصویر تار را با تایپوگرافی واضح مقایسه کنید

دیوید کارسون، طراح گرافیک، به دلیل رویکرد کاوشگرانه در تایپوگرافی و چیدمان وی شهرت دارد. روی این جلد از Ray Gun او یک تصویر تار و تقریباً بخارپوش از بک را با تایپوگرافی سیاه و سفید کاملاً پررنگ تر می کند که سوراخ های هر حرف پر شده است.

25. برای یک نمای کاملا نزدیک آماده شوید

این پوشش از مجله Fricote از نمای نزدیک دهان و لب قرمز است که تمشک یخ زده را در دندانهای خود نگه داشته است. لب های براق و مکعب یخ براق باعث افزایش فاکتور سطح بالای این پوشش می شود.

26. با نوع آزمایش کنید

یک O کشیده در سر این پوشش شایعه از بالا به پایین صفحه کشیده می شود و دوباره به عقب باز می گردد. ماشه را با تصویر متصل می کند و خطی برای تراز شدن جزئیات مجله فراهم می کند.

27. از سورئالیسم غافل نشوید

سوررئالیسم بیننده را وادار می کند که درگیر طرح شود و به تفکر بپردازد. همانطور که این جلد از مجله Magrocardona نشان می دهد. تصویر یک مدل است که به دو قسمت تقسیم شده است. سر و تنه او از پاها و پاهایش دور است و پاهایش در جهت دیگر قدم می زند.

28. با وسایل سنتی خلق هنر کنید

بهتر است گاهی به جعبه ابزار سنتی خود سری بزنید و با رنگ، مداد رنگی، پاستیل و … بازی کنید تا به یک ترکیب هنری زیبا مانند جلد مجله Adbusters دست یابید.

29. از یک فرمول پیروی کنید

جلدهای مجله Gist که توسط آژانس مکزیکی Anagrama طراحی شده‌اند ، همه از یک فرمول و قاعده مشخص پیروی می‌کنند: همیشه پرتره مدل با حاشیه فویل براق قاب گرفته شده است. که در این طرح از یک قاب قرمز روشن روی یک عکس سیاه و سفید لوکس استفاده شده است.

30. از یک قاب بزرگ بهره بگیرید

این جلد از مجله اسپلین از یک قاب ضخیم و بزرگ با یک تصویر کوچک،استفاده کرده تا توجه را به تصویر مرکزی جلب کند. برای اینکه خللی در مرکز توجه ایجاد نشود عنوان، شماره و موضوع مجله با کمال دقت در امتداد لبه ها قرار گرفته‌اند.

31. ایجاد عکس‌های نوستالژی با رنگ‌های قهوه‌ای

بسیاری از تکنیک‌های جالب طراحی را می‌توانید در این جلد مجله Feld از جمله تایپوگرافی بلوکی، شفافیت و یک تصویر عجیب پیدا کنید. همه با رنگ‌های قهوه‌ای روشن ارائه می‌شوند و در عین حال که کاملاً مدرن و معاصر هستند، حالتی نوستالژیکی به جلد می‌دهند.

32. شکل را شکل دهید

به نظر می رسد چهره این مدل شکل گرفته و به پایین صفحه روی این جلد از نمایشگاه چکه می‌کند . با این حال، از نزدیک نگاه کنید و خواهید دید که در واقع یک روسری ابریشمی است که روی صورت و تنه مدل را پوشانده است.

33. برای برجسته‌سازی از یک قاب مشخص استفاده کنید

یک خط سفید متلاشی و شکسته، دهان مدل را روی جلد مجله Hen قاب می‌گذارد و این به معنای برجسته سازی و جلب توجه تمسخرهای گونه گونه او است.

34. با شفافیت هندسی عمق را اضافه کنید

Myp یک مجله و پروژه طراحی آنلاین است که کارهای خلاقان و هنرمندان جوان را به نمایش می گذارد . الگوی هندسی با میزان شفافیت متفاوت بر روی تصویر یک مدل باد زده قرار گرفته و عمق های مختلفی به تصویر اضافه می کند.

35. با عمق میدان آزمایش کنید

روی جلد پدال از عمق میدان کم برای این عکس از مردی استفاده می کند که بیشتر و بیشتر در آب (نه کم) می لنگد تا احساس سرگیجه و ماجراجویی را به دست آورد.

36. حرکت پویا را بگیرید

U / C – یا Under / Current – حرکت رقصنده ای را که توسط گروهی از رقصندگان دیگر پرتاب شده یا گرفتار شده است ، مسدود می کند. این حرکت در کشش پویای اندامهای دراز کشیده رقصنده اسیر می شود.

37. فضای منفی را کاوش کنید

این جلد دست دوم با برش دادن سر ماست از جعبه سیاه جامد در مرکز صفحه ، فضای منفی را کاوش می کند . نگاهی کوتاه به صورت مدل از طریق فضای منفی دیده می شود و به ویژه وقتی چادرهای مدل توسط جعبه سیاه و مدل موی زاویه دار او قاب می شود ، چشمگیر است.

38. گمنامی پرورش دهنده

مجله بلژیک BEople نیز از یک مستر جامد در وسط صفحه استفاده می کند. با این حال ، آن را روی صورت مدل قرار می دهند تا حس بی هویتی را تقویت کرده و ارتباط بین مدل و بیننده را مختل کند.

39. با یک الگوی تزئینی توهم ایجاد کنید

در نگاه اول به نظر می رسد که این جلد پنجشنبه دارای یک الگوی تزئینی طلایی است که روی تصویر قرار گرفته است. اما به نزدیک تر نگاه کنید و خواهید دید که تصویر اصلی طلا و قهوه ای است و در واقع یک الگوی سفید و فضای منفی است. نگاه کلی برای مسئله ای با مضمون عشق توهمی ، عاشقانه و احساسی است.

40. فضای خالی را به حداکثر برسانید

این جلد از مجله Human Being Journal دارای فضای وسیعی از فضای خالی است که با حاشیه ای به رنگ هلو قاب شده است. این ثابت می کند که مانترا “کمتر بیشتر است” و مانند هر جلد پیچیده دیگری جلوه گر است.

41. زاویه دیگری را در نظر بگیرید

فوتبال شامل عکس پسری است که توپ را روی سرش متعادل می کند. از پایین عکس گرفته شده ، عکس حضور پسر را افزایش می دهد و یک نقطه محو شده به سمت بالای صفحه ایجاد می کند.

42. گرما را با شفافیت رنگ اضافه کنید

این پوشش از Esquire گرما و صدای جیر جیر را با تابستان افزایش می دهد. عکسی از یک بوسه در ساحل که در حال بوسیدن در ساحل است ، در حالی که سر شاخه در حال آتش زدن است ، به اصطلاح ، با قرمز روشن آغشته می شود.

43. با شبح فضایی ایجاد کنید

این جلد از Dallas Observer حال و هوای مطبوعی دارد و با نقاشی مردی که از سر و سر سایه بومی آمریکایی پوشیده و روی صورتش سایه افکنده است ، جوی و جوی است.

44. یک تصویر را درون یک شکل تنظیم کنید

براون بوک به طور مداوم یک تصویر – اعم از عکس یا تصویر – را درون یک شش ضلعی در یک صفحه سفید تنظیم می کند. این شماره از Brownbook مدل را از نظر استراتژیک قرار می دهد تا سر و انگشتان پا به گوشه های بالا و پایین شش گوش برسد.

45. همه چیز را به وسط منتقل کنید

Collect همچنین از فرمول سازگار طراحی برای طرح بندی جلد خود استفاده می کند. مست مستر ، جزئیات مجله و تصویر در وسط مجله قرار گرفته و زمینه جامد آن در اطراف آن پخش شده است.

46. ​​یک رنگ باز کنید

تکه های قرمز روشن در بالا ، وسط و پایین این پوشش L’Insensé وجود دارد . رنگ قرمز تعادل را ایجاد می کند و شاخه اصلی ، مدل و موضوع را با هم گره می زند و به طرز جالب توجهی کار می کند تا نگاه بیننده را به چشمان مدل بکشاند.

47. با پالت رنگی خود حالت ایجاد کنید

طراحان Violaine & Jérémy از یک پالت رنگی لطیف و لطیف استفاده می کنند که متناسب با روحیه آرامش بخش مربوط به نوشیدن یک فنجان چای است که توسط بخار موجود در صفحه تقویت می شود.

48. با کاغذ پاره شده لایه هایی ایجاد کنید

در این جلد Clash سه چهره لایه بندی شده و ترکیب شده است که از توهم نوارهای کاغذی پاره شده برای آشکار کردن قسمت های مختلف هر صورت استفاده می کند.

49. الگوهایی برای جلوه بصری چشمگیر پیدا کنید

جلد Makeshift عکسی است که با زاویه ای گرفته شده است که با تکرار ، الگویی با جلوه بصری چشمگیر ایجاد می کند.

50. از فنون دستی استفاده کنید

ویسنته گارسیا موریلو برای ایجاد این پوشش از یوروكوبو فقط از مداد و رژ لب استفاده كرد. او با حروف کشیده شده روی رژ لب ، مداد لب را پوشانده و چهار بار این الگو را تکرار کرده است ، هر کدام حرف دیگری دارند.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید