روند طراحی کاتالوگ و بروشور

آخرین بروزرسانی: 18 آبان 1399
2215
0
طراحی بروشور و کاتالوگ
چرا خدمات نشرآنلاین

در این مقاله قصد داریم در خصوص روند طراحی کاتالوگ و بروشور مطالبی را ارائه دهیم. کاتالوگ‌ها نشان دهنده ی اطلاعات جامعی در مورد محصولات می باشند و دارای ظرفیت بسیار بالایی برای ترکیب بندی رنگ‌ها، لوگو، طرح و غیره هستند. به این معنی که دقیقاً می‌توانند مثل صفحه‌های یک وبسایت با گرافیک جذاب، توجه مخاطبان را به خود جلب نمایند و پرسش‌های آنان در رابطه با محصولات را پاسخگو باشند.
ولی می‌بایست به این نکته توجه داشت که با وجود فضای مجازی و فناوری‌های گرافیکی بسیار وسیعی که هم اکنون شاهد آن هستیم، تکنیک، تعیین رنگ و خیلی از موارد دیگر برای جلب توجه مخاطب، اندکی مشکل شده است. از راه‌های دستیابی به موفقیت در این گردونه رقابت، شناخت روندهای طراحی می‌باشد. لازم به ذکر است که در دنیای امروزی دیگر مقوا و کاغذ کاربردی ندارد؛ بلکه استفاده از تصاویر شفاف HD متداول گشته است. بنابراین توصیه می‌شود در خصوص روندهای طراحی اطلاعاتی جامع داشته باشید.

به کارگیری از رنگ های شاد و زنده

یکی از روندهای طراحی که از اهمیت فراوانی برخوردار است به کارگیری از رنگ‌های شاد، شفاف و زنده در گرافیک، عکاسی و تصویرسازی‌ها می‌باشد. حتی در کالاهایی که صفحه‌های معرفی آنها اغلب رنگ سفید استفاده می‌شد نیز شاهد به کار بردن از پیش‌زمینه‌های رنگی می‌باشیم. در حال حاضر با وجود برنامه‌های رایانه‌ای متنوع و امکانات فراوانی که در حوزه ابزارهای گرافیکی موجود است دیگر توجیحی برای عدم استفاده از رنگ‌های شاداب و زنده در کاتالوگ‌ها قابل قبول نمی‌باشد.

به کارگیری از تایپوگرافی‌های شبیه دست خط

ایجاد احساس شباهت و آشنایی یکی از اساسی‌ترین مسئله‌ای است که در تبلیغات می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. مخاطبین و در کل تمامی افراد بیشتر جذب چیزهایی می‌شوند که با آنان ارتباطی هر چند ناچیز و اندک دارند. در نتیجه به کار بردن از تایپوگرافی‌های شبیه دست‌خط در طراحی یکی از روندهای طراحی کاتالوگ به شمار می‌آید، چرا که دست‌خط طبیعی حس آشنایی بیشتری نسبت به فونت‌های ساختگی برای مخاطبان ایجاد می‌نماید.

ورود عناصر بومی به طراحی کاتالوگ

در دنیای امروزی طراحان در تلاشند از عناصر بومی و فرهنگی نواحی متفاوت در کار طراحی خود استفاده کنند و لزومی ندارد که در طراحی برای یک ناحیه و خطه خاص محدودیتی در به کار بردن از مکان‌ها، رنگ، سبک پوشش و غیره به وجود آید. به طور مثال اگر برای تبلیغ کیفیت یک دستگاه پخش موسیقی، روی جلد کاتالوگ آن عکس یک بومی آفریقایی با ساز محلی دیجیریدو را مشاهده نمودید به هیچ عنوان تعجب نکنید. زیبایی جهانی شدن به همین آشنایی‌ها و شناخت از فرهنگ یکدیگر می‌باشد.

افزودن عناصر بیرونی به تصاویر

به کار بردن از تصاویر واقعی آنگاه افزودن افکت‌های بیرونی به عکس نیز توجه مخاطبین زیادی را به سمت خود جلب می‌نماید. این کار در حقیقت نوعی تزئین تصاویر و عکس‌های کاتالوگ‌ می‌باشد که این امکان دست طراح را در ایجاد تنوع بصری باز می‌گذارد.

استفاده از ژست های واقعی

یکی از موضوعات مهم در روندهای طراحی اخیر، به کارگیری از تصاویری می باشد که به دور از حرکات و ژست‌های تبلیغاتی رایج و معمول گرفته می‌شوند. هم اکنون در طراحی‌های جدید از ژست‌های عجیب مدل‌ها استفاده نمی‌شود.

نشان دادن زندگی امروزی و مدرن

به کار بردن از عناصر زندگی روزانه و نشان دادن آنها یکی از روندهای طراحی جدید می‌باشد. سبک زندگی در دنیای امروزی برای بسیاری از اشخاص به مسئله‌ای قابل تأمل و مهم تبدیل شده است. موضوعاتی مانند زندگی در حال و تعیین سبک خاصی برای زندگی که مختص خود شخص می‌باشد، در تبلیغات نیز کاربرد فراوانی دارد. به همین دلیل استفاده از تصاویر زندگی مدرن و نشان دادن سبک‌های گوناگون زندگی به درون تصاویر کاتالوگ‌ها موجب می‌گردد تا مخاطبین اشتیاق بیشتری به پیگیری مطالب داشته باشند و تا اندازه زیادی حس آشنایی با عکس‌ها به آنها دست بدهد.

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید