معرفی اکسس

آخرین بروزرسانی: 09 دی 1398
2521
0
اکسس
چرا خدمات نشرآنلاین

معرفی اکسس : برنامه‌ی بانک اطلاعاتی (پایگاه داده‌ها) است و بانک اطلاعاتی مجموعه‌ای از اطلاعات است که به مرور زمان وارد سیستم شده‌اند و این داده‌ها وقتی پایگاه داده نامیده می‌شوند که به هم مرتبط باشند و با همدیگر کار کنند و شما امکان دسترسی، گردآوری و گزارش‌گیری از داده‌ها را دارید.
اکسس، سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها (DB یا database) یا بانک اطلاعاتی رابطه‌ای است.
Access به عنوان یکی از این نرم افزارها، اطلاعات را به صورت جدولی و صفحه بندی شامل سطرها و ستون ها مانند آن چه در کار برگ های Excel دیده اید، سازماندهی می کند.

مشخصات اکسس

اکسس یک بانک اطلاعاتی است. بانک های اطلاعاتی دارای ساختار داده مشخص هستند. اطلاعات در جداولی ذخیره می شود که تشکیل شده از فیلدهایی با ساختار داده مشخص است.

تفاوت بین اکسس و اکسل چیست؟

پس از معرفی اکسس بهتر است تفاوت نرم افزار اکسس و اکسل را نیز بررسی کنیم:

  • از نرم افزار پرکاربرد اکسل برای انجام محاسبات حسابداری، آماری، مالی و غیره در شرکت و یا اداره های مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از نرم افزار Access که یک بانک اطلاعاتی است برای ذخیره سازی داده ها و ارتباط دهی داده ها از این نرم افزار (اکسس) استفاده می گردد.
  • نرم افزار Access یک نرم افزار بانک اطلاعاتی به مانند SQL Server و Oracel و … اما در سطح ابتدایی که برای ذخیره داده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در اکسل می توان براحتی یک فرم خاص را با استفاده از الگوها ترسیم کرد، که در اکسس این کار به راحتی انجام نمی گیرد.
  • اگر بخواهیم در اکسل یک جدول را به جدولی دیگر ارتباط بدهیم، بطوری که داده ها در ارتباط قرار بگیرند، در اینجاست که به مشکل بر می خوریم، پس از نرم افزار Access بدلیل داشتن امکان ارتباط بین جداول بهره می گیریم.

 کاربرد اکسس

  • از اكسس براي ساماندهي و كنترل و مديريت پايگاه داده ايجاد شده است.
  • اين برنامه داراي قابليت هاي بسيار است, مانند ايجاد صفحه ورود اطلاعات به شكل دلخواه.
  • شما پس از ايجاد پايگاه داده هايتان حتي مي توانيد از آنها گزارش گرفته و يا در بين اطلاعات خود جستجو كرده البته تمامي اين امكانات را شما با دستان قدرتمند خود ايجاد خواهيدكرد.
  • از موارد استفاده برنامه اكسس به طور شهودي مي توان به استفاده آن در قسمت حسابداري يك شركت و يا نگهداري اطلاعات اشخاص عضو در سايتتان و حتي نگهداري اطلاعات كارمندان و موارد بسيار متنوع ديگر اشاره کرد.
  • شما پس از ايجاد اين پايگاه داده حتي مي توانيد آن را در شبكه در اختيار ديگران قرار داده يا بر روي آن كليد رمز گذاشته يا حتي در سطح كاربران مختلف مقدار دسترسي هر كاربر را تعيين كنيد.
این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید