مزیت‌های نرم افزار ایندیزاین

آخرین بروزرسانی: 22 آذر 1402
2551
2
مزیت‌های ایندیزاین
چرا خدمات نشرآنلاین

زمانی که بحث در رابطه با صفحه‌بندی و تایپ مطرح می‌شود اغلب نرم افزاری که در ذهن همگی ما تداعی می‌گردد نرم افزار Word از مجموعه Microsoft Office می‌باشد؛ ولی زمانی که قصد داشته باشیم صفحه‌بندی یک کتاب یا مجله‌ای را به صورت حرفه‌ای انجام دهیم و دارای تصاویر، جداول و نمودارها در میان نوشته‌ها باشد، متوجه می‌شویم که نرم افزار Word دارای قدرت لازم جهت تنظیم دقیق آن‌ها نیست و نیاز به نرم افزاری قوی‌تر و کامل‌تر داریم. در اینجاست که آشنایی با کاربرد و مزیت‌های نرم افزار ایندیزاین مهم است.

همچنین لازم به ذکر است چنانچه بخواهیم محصول را برای چاپ صنعتی مهیا نماییم، نرم افزار Word قادر نیست امکانات لازم را پیرامون تنظیمات چاپی در اختیار ما بگذارد.

تفاوت‌های میان نرم افزارهای ورد و ایندیزاین

همانطور که می‌دانید نرم افزار Word اغلب پیرامون تایپ متون به کار می‌رود و در حوزه چیدمان و صفحه‌بندی کاربرد زیادی ندارد. به این دلیل است که در جستجوی نرم افزاری به منظور صفحه آرایی و انجام تنظیمات مجله یا کتاب خود هستیم که برای نیل به این هدف نرم افزارهای بسیاری موجود است. ولی تعداد نرم افزارهایی که فقط برای این هدف ایجاد شده‌اند بسیار محدودند که از پرکاربردترین آنها نرم افزار Quark Express و نرم افزار Adobe InDesign را می‌توان ذکر نمود. InDesign در حقیقت جایگزینی می‌باشد که شرکت ادوبی در سال 1994 جهت پیشگیری از شکست نرم افزار PageMaker خود در مقابل Quark Express عرضه نمود.

از مزیت‌های نرم افزار ایندیزاین می توان به قدرت بسیار بالای آن در صفحه‌آرایی، حروف نگاری، کادربندی، ستون بندی، صفحه‌بندی و مواردی از این قبیل اشاره نمود. امروزه با افزایش انتشار دیجیتال و نیاز به ایجاد خروجی‌های متعدد که در تمامی رسانه‌ها مانند تبلت‌ها، تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی و کتاب‌های دیجیتال قابلیت عرضه داشته باشد، قدرت این نرم افزار توانمند بهتر و بیشتر مشخص می‌شود.

مزایای استفاده از نرم افزار ایندیزاین

  1. وجود ابزارهای طراحی توانمند داخل خود نرم افزار ایندیزاین.
  2. افزایش سرعت کار در مراحل پیش از چاپ و طراحی با بهره‌گیری از ابزارهای مفید کنترلی مانند غلط‌گیری خودکار در این نرم افزار.
  3. هدایت پروژه از مرحله طراحی تا مرحله چاپ یا خروجی دیجیتال با هماهنگی بسیار زیادی که میان نرم افزارهای مجموعه ادوبی مانند فتوشاپIllustrator، Acrobat ، Adobe Flash و غیره ایجاد گشته است.
  4. امکان تولید و نشر دیجیتال با ایجاد خروجی دیجیتال به صورت فایل‌های swf و pdf به منظور اجرا در رسانه‌های متفاوت و طراحی کتاب‌های دیجیتال زیبا و جذاب
  5. وجود ابزارهای تنظیمی مفید مانند ابزار تعریف سریع جدول، خطوط راهنمای هوشمند و …
  6. وجود ابزارهایی توانمند به منظور تایپوگرافی حرفه‌ای با امکان تعریف استایل و پاراگراف‌بندی.
  7. سهولت خودکارسازی اعمال در این نرم افزار.

سخن آخر

در کل می‌توان گفت با استفاده از این نرم افزار، زمان لازم به منظور تنظیمات صفحه‌بندی و چاپی بسیار کاهش پیدا می‌کند و به راحتی می‌توان در زمانی محدود و اندک تنظیمات بسیار زیبایی را انجام داد. لازم به ذکر است که نسخه‌های این نرم افزار دارای امکانات فارسی به طور پیش فرض می‌باشد و می‌توانیم بدون احتیاج به نرم افزار فارسی نویس، از آن بهره‌مند شویم.

امیدواریم از این آموزش نهایت بهره را ببرید
با ما همراه باشید در نشرآنلاین

مقالات آموزشی دیگر، که ممکن است برای شما مفید باشد.

آخرین مقالات تحریریه نشرآنلاین

این مقاله رو دوست داشتید؟

میانگین امتیاز: / 5. تعداد امتیازها

نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر
دیدگاه خودتون رو بنویسید
  1. مطالب خوبی رو مطرح کردین. به امید روزی که خیلی از افراد درک کنن که برای یک صفحه آرایی خوب باید از ایندیزاین استفاده کنن و ورد رو بی خیال بشن. ورد نرم افزار صفحه آرایی نیست عزیزان!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط؛ حتما مطالعه کنید